خبرگزاری کار ایران

کشف ۲۰۰ خودروی مسروقه از مخفیگاه سارقان

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۱۶۸

بنابر اعتراف متهمان آنها تنها خودروهای مدل پایینی را که از سیستم ایمنی و امنیتی مناسبی برخوردار نبودند و توسط مالباختگان در ساعات پایانی شب و در مکان های خلوت و فاقد نور کافی رها شده بودند، سرقت می‌کردند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان از دستگیری اعضای یک باند بزرگ سرقت در عملیات ویژه کارآگاهان پلیس آگاهی این فرماندهی و کشف ۲۰۰ خودروی مسروقه از مخفیگاه متهمان خبرداد.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری پلیس، سردار عبد الرضا آقاخانی در گفت‌وگو با این پایگاه اظهار داشت: در پی وقوع سرقت های خودرو در حوزه شرق اصفهان موضوع توسط کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان پیگیری و تحقیقات وسیعی در این زمینه انجام گرفت.

وی افزود: کارآگاهان با تلاش شبانه روزی و انجام تحقیقات گسترده و اقدامات ویژه علمی و تخصصی سرانجام توانستند رد پای سارق جوانی را در این سرقت ها به دست آورند.

این مقام مسئول با بیان اینکه سارق مذکور دارای ۸ فقره سابقه کیفری بوده وبه تازگی از زندان آزاد شده بود گفت: در این رابطه مخفیگاه متهم شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی اکیپی از ماموران این پلیس به محل مذکور اعزام و در یک عملیات غافلگیرانه متهم را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان به کشف یک خودروی مسروقه در زمان دستگیری سارق اشاره کرد و اظهار داشت: در تحقیقات صورت گرفته از متهم وی علاوه بر اعتراف به۲۰۰ فقره سرقت خودرو همدست خود به همراه پنج مالخر خودروهای مسروقه را معرفی کرد.

سردار آقاخانی از اجرای عملیات ویژه و دقیق ماموران پلیس آگاهی و دستگیری تمامی اعضای این باند بزرگ سرقت خبر داد و عنوان داشت: در بازرسی از مخفیگاه متهمان دستگیر شده تمامی۲۰۰ خودروی مسروقه کشف و به مالباختگان آنها بازگردانده شد.

رئیس پلیس استان با بیان اینکه اعضای باند به مواد مخدر اعتیاد داشتند عنوان داشت: متهمان پس از انجام سرقت خودروها را به مکان مورد نظر برده و لوازم داخلی آنها مانند باند و دستگاه پخش و… را از آن جدا کرده و به فروش می رساندند و از این راه مواد مخدر مصرفی خود را تامین می کردند.

به گفته فرمانده انتظامی استان اصفهان ۸۰ درصد از خودروهای مسروقه پراید و ۲۰ درصد دیگر نیز پیکان، پیکان وانت، وانت نیسان، مزدا و پژو بودند و بیشتر این خودروها از تجهیزات ایمنی لازم برخوردار نبودند.

آقاخانی ضعف سیستم امنیتی خودروها و سهل انگاری مالباختگان در نگهداری اموال خود را در موفقیت سارقان موثر عنوان کرد و اظهارداشت: بنابر اعتراف متهمان آنها تنها خودروهای مدل پایینی که از سیستم ایمنی و امنیتی مناسبی برخوردار نبودند و توسط مالباختگان در ساعات پایانی شب و در مکان های خلوت و فاقد نور کافی رها شده بودند را سرقت می‌کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز