خبرگزاری کار ایران

نفوذی‌ها را از شهرداری پاکسازی کنیم/ اختلال در سامانه‌ها با تلاش نخبگان رفع خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۰۱۳۷

در جریان شصت‌وهشتمین جلسه شورای شهر تهران اعضای شورا در تذکرات پیش از دستور خود در خصوص حمله سایبری به سامانه‌های شهرداری و تلاش برای از سرگیری فعالیت سامانه های مدیریت شهری بحث و تبادل‌نظر کردند.

به گزارش ایلنا، احمد صادقی، رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران در شصت و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه تا کنون انتخاب کارشناسان قانونی دادگستری، نظام و فرآیند واحدی نداشت، تصریح کرد: این موضوع باعث رانت و امضای طلایی می‌شد؛ سامانه ای که در معاونت مالی شهرداری راه اندازی شده امضای طلایی را حذف کرده و از فسادها جلوگیری می کند که از معاونت مالی در این زمینه تقدیر می کنم و پیشنهاد می‌دهم که تمام حوزه ها در استفاده ازکارشناسان دادگستری از این سامانه استفاده کنند.

صادقی افزود: افرادی که بهانه می تراشند دچار تعارض منافع هستند و امیدواریم با پوشش مناسب سامانه در تمام بخش ها، از اموال شهرداری صیانت شود.

وی با تأکید بر اینکه مختل کردن خدمات رسانی به مردم و بغض و کینه دشمن نسبت به مردم در حمله سایبری به سامانه های شهرداری قابل مشاهده است، اظهار کرد: تیم خدمت‌رسان و مخلص شهرداری تهران تلاش شبانه روزی انجام داد که اختلالی ایجاد نشود که قابل تقدیر است.

صادقی با بیان اینکه نباید از نفوذ در سیستم شهرداری غافل شویم، یادآور شد: رأفت و دلسوزی در قبال نیروهای کارآمد و نفوذی جایز نیست و باید از سیستم خارج شوند و پاکسازی صورت بگیرد. وی همچنین تصریح کرد: مقررات پدافند غیرعامل و مسائل امنیتی به ویژه در سازمان فاوا باید مورد توجه قرار بگیرد.

علی اصغر قائمی با بیان اینکه امیدواریم در آینده نزدیک شاهد استمرار خدمات رسانی شهرداری باشیم، اظهار کرد: از تمام کسانی که در شهرداری به صورت شبانه روزی از ظهر پنج شنبه تا کنون در حال فعالیت برای رفع مشکل هستند، تقدیر می کنم که قطعا می توانند این اختلال را رفع کنند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه تذکر دادیم که روال هایی برای حوادثی این چنینی تامین شود، خاطرنشان کرد: کمترین درسی که می توانیم بگیریم، تقویت کردن برای مقابله با حوادث مشابه است؛ دشمنی دشمنان با ما پایان‌ناپذیر است‌

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه سالیان سال است دشمن قسم خورده ملت ایران به دلایل گوناگون از جمله ورشکستگی در برداشت منافع اقتصادی و امنیتی از ایران، دشمنی خود را نشان داده است، گفت: در تمام حوزه ها کشور به اقتدار رسیده و نه تنها بازدارندگی کافی صورت گرفته بلکه دشمن این هراس را دارد که اگر دست از پا خطا کند ممکن است پاسخ جبران ناپذیری دریافت کنند.

مهدی عباسی با تأکید بر اینکه اختلال و حمله سایبری به شهرداری با تلاش نخبگان رفع خواهد شد، تصریح کرد: در سالهای اخیر کشور ما با اشکال تازه ای از حملات سایبری مواجه شد و بیم آن می رود که حملات ادامه پیدا کند.

وی ادامه داد: جلوگیری از حمله های سایبری سازوکار خاص خود را می طلبد که مورد غفلت واقع شده است؛ اهمیت ویژه به پدافند غیرعامل و ارتقاء تاب آوری شهرداری با توجه به جمعیت ۷۵ درصدی شهرنشینان در کشور، دو چندان می شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه هدف حملات سایبری اختلال در زندگی روزمره مردم است، یادآور شد: حمله سایبری به سامانه های شهرداری، همین علت را دارد؛ از شهرداری تهران انتظار می رفت که اقدامات لازم قید شده در سند راهبردی پدافند سایبری را مورد توجه قرار دهد.

بنابراعلام سایت شهر، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به الزام انجام مطالعات در بخش های مختلف برای اجرای طرح های شهرداری تهران از سال ۸۶، گفت: ارزیابی تاثیرات فرهنگی و اجتماعی طرح ها در راستای اجرای طرح اتاف، از سوی شهرداری باید به معاونت فرهنگی و اجتماعی ابلاغ می شد.

زهرا شمس احسان با بیان اینکه در هشت ماه گذشته خبری از ابلاغ دستورالعمل جدید طرح اتاف نیست، اظهار کرد: از شهردار تهران تقاضا دارم که این موضوع را از دستگاه های مورد نظر پیگیری کرده و هرچه سریعتر نسبت به اجرای این دستورالعمل اقدام کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز