خبرگزاری کار ایران

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

​همکاری نخبگان جامعه ایثارگری به حل مشکلات ایثارگران منجر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۶۰۲۳

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران روز پنجشنبه ۵ خرداد ماه در دیدار با سرآمدان، نخبگان، کارآفرینان و معتمدین ایثارگر استان کرمان گفت: همکاری نخبگان جامعه ایثارگری به حل مشکلات ایثارگران منجر می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از ایثار، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در این نشست با بیان اینکه در جامعه‌سازی و اداره جامعه همه آحاد جامعه مسئولیت دارند اما خواص آن جامعه نقش و مسئولیت ویژه‌ای دارند، گفت: هیچ دولتی و هیچ ایدئولوژی بدون همراهی و کمک خواص به نتیحه نمی‌رسد و در این جلسات مسئولیت‌های مشترک برای باز شدن گره‌های کشور و حل شدن مسائل کشور بررسی و مطرح می‌شود. 

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه در یک جامعه ۱۵ درصد افراد کارآفرین هستند، ادامه داد: کارآفرینان مسئولیت‌های بیشتری در قبال لطف الهی دارند و البته با حمایت از آن‌ها می‌توان به نتایج مهمی در حل مشکلات جامعه دست یافت. خوشبختانه در دولت سیزدهم عموم مسئولان از خانواده ایثار و شهادت هستند به طور مثال از ۲۸۵ نفر نماینده ۱۸۹ نماینده در بنیاد پرونده دارند و بسیاری نیز از رزمندگان هستند و عموم نمایندگان با خانواده ایثارگران ارتباط مستقیم و غیرمستقیم دارند و در دولت نیز همین وضعیت حکم‌فرما است. 

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: نخبگان شاهد و ایثارگر به عنوان کانون فرهنگی اگر با هم همکاری کنند باعث تولید ثروت و حل مشکلات ایثارگران و موجب رشد همه بخش‌های کشور می‌شوند. 

قاضی‌زاده هاشمی با بیان ویژگی‌ها و توانمندی‌های الگوها در جامعه گفت: تمدن‌ها بر اساس این الگوها شکل می‌گیرند و امروز پیشرفت بسیاری از کشورها به دلیل این است که نخبگان را جمع‌آوری می‌کنند و تولید دانش کرده و علم تولید شده را به منبع قدرت تبدیل می‌کنند و اگر ما می‌خواهیم تحت سلطه نباشیم باید با تکیه بر افرادی که در راه و مسیر انقلاب هستند به تولید علم بپردازیم. 

وی با تأکید بر ضرورت تغییر برخی نگرش‌ها در جامعه گفت: افرادی مانند حاج قاسم سلیمانی دارای تأثیرات جهانی بوده‌اند و توجه به زندگی ایشان درس‌آموز است. جامعه ایثارگری نیز باید برای حل مشکلات جامعه تلاش کنند و کمک‌کار مردم باشند تا جامعه با توانایی آن‌ها آشنا شوند. 

معاون رئیس جمهور در مورد حمایت از طرح‌های کارآفرینی گفت: صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران دارای دو جریان مالی است که بخشی از آن هم به صورت استانی است و ۱۰ درصد اعتبارات اشتغال استان کرمان باید در اختیار ایثارگران قرار گیرد و اعتباراتی نیز از صندوق توسعه ملی اختصاص یافته است که با ارائه طرح‌های مصوب می‌توان از تسهیلات ارزان‌قیمت برخی بانک‌ها استفاده کرد. 

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: تأمین بخشی از هزینه‌های اخذ مجوز، تأمین بخشی از هزینه‌های رفع مشکلات فضای شغلی، کمک به تأمین برخی هزینه‌های آموزش اشتغال، کمک به شرکت در نمایشگاه‌های فصلی برخی اقدامات بنیاد شهید و امور ایثارگران است و جشنواره‌هایی نیز توسط مرکز سرآمدان و نخبگان ایثارگران برگزار می‌شود که کارهای نمونه را معرفی می‌کنند و جشنواره کارآفرینان شاهد و ایثارگر نیز به صورت استانی و ملی برگزار خواهد شد. 

وی با اشاره به برنامه‌های بنیاد برای توسعه مشاغل خرد، ادامه داد: جذب نیروی انسانی در دولت محدودیت‌هایی دارد مثلاً جذب هیئت علمی مانند گذشته صورت نمی‌گیرد لذا علاوه بر تلاش در جهت حفظ سهمیه‌های قانونی ایثارگران باید به ظرفیت‌های استان‌ها در کارآفرینی و تحقیق و توسعه توجه کرد. 

معاون رئیس جمهور افزود: اگر جریان علمی ایثارگران به سمت برخی بنگاه‌ها هدایت شوند ارزش‌افزوده خوبی برای آن‌ها ایجاد می‌شود که میزان بهره‌وری و تولید ثروت برای آن‌ها افزایش می‌یابد و با حمایت مرکز نخبگان و سرآمدان ایثارگران در استان کرمان می‌توان در حوزه‌های گوناگون این پیوند در قالب کریدورهای علم و فناوری و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان برقرار شود. 

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این نشست برخی مشکلات خانواده معظم شهدا و ایثارگران از جمله تبدیل وضعیت ایثارگران را بررسی و دستورات لازم را صادر کرد و از طرح برخی پیشنهادات نخبگان در نشست هیئت دولت خبر داد. 

عادل مهری مدیرکل دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر نیز در این نشست گفت: تقویت دانش‌آموزان شاهد و ایثارگر به‌منظور شرکت در المپیادهای علمی، هم‌اندیشی نخبگان با مدیران، اردوهای جهادی و بازدیدهای علمی از مراکز مهم کشور از برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران است. 

سرآمدان، نخبگان، کارآفرینان و معتمدین ایثارگر استان کرمان نیز به بیان نظرات و پیشنهادات خود در این نشست پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز