خبرگزاری کار ایران

تفاهم‌نامه توانمندسازی و اشتغال زنان زندانی استان تهران امضا شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۳۹۲۴

در نشستی با حضور مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان مرکز، مشاور امور بانوان شهرداری تهران، معاونین و مسئولین قضایی زندان زنان، تفاهم نامه سه جانبه توانمندسازی و اشتغال مددجویان زندان زنان استان تهران امضا شد.

به گزارش ایلنا، عصر شنبه در زندان شهرری و در راستای حمایت از زنان زندانی و با هدف تحکیم بنیان خانواده آنان و تلاش برای جایگزین مناسب حبس، انجمن حمایت زندانیان با همکاری مدیریت زندان زنان تهران و اداره کل امور بانوان شهرداری تهران با موضوع آموزش و ایجاد اشتغال مولد برای زندانیان واجد شرایط می‌توانند به جای حضور در زندان در خارج از محیط زندان به شرط اشتغال تحمل کیفر نمایند تفاهم نامه همکاری امضا شد.

مظفر الوندی مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان مرکز عصر شنبه در آئین امضای این تفاهم‌نامه اظهار داشت: یکی از نکات مهمی که مطرح است افرادی که وارد زندان می‌شوند را می‌توان با تدابیری برای اصلاح و تربیت آنان از طریق آموزش و توانمندسازی اقدام نمود.

وی افزود: با توجه به اینکه یادگیری مهارت به زندانیان به کاهش جمعیت کیفری منجر می‌شود با استفاده از ظرفیت بالای شهرداری در زمینه‌های آموزشی و توانمندسازی، با امضای این تفاهم نامه زندانیان زن واجد شرایط را شناسایی و به شهرداری معرفی خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط خانواده زندانیان و آسیب‌های ناشی از اشتغال در بیرون از منزل برای همسران زندانیان بویژه فرزندان آنان، انجمن مصمم است در زمینه اشتغال خانگی خانواده زندانیان تفاهم نامه‌ای با شهرداری منعقد نماید.

مریم اردبیلی مشاور امور بانوان شهرداری تهران گفت: با شهرداری تهران در زمینه حمایت شغلی خانواده‌های زندانیان صحبت شده و این آمادگی هست تا مساعدت شود و ضرورت دارد تا با بررسی‌ها چرخه کامل برای ایجاد اشتغال این خانواده‌ها فراهم شود ولیکن در حال حاضر برای اشتغال زندانیان رای باز متمرکز هستیم.

وی افزود: شهرداری آمادگی دارد فضاهایی را برای آموزش‌های لازم در زمینه اشتغال خانگی فراهم نماید که در این رابطه بیش از ۶۰ مرکز کوثر در شهرداری وجود دارد که آموزش‌های خود مراقبتی، مشاوره و توانمندسازی و اشتغال فعالیت دارد.

در پایان این تفاهم نامه برای مدت یکسال امضا و مبادله شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز