خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش:

در مدرسه به بچه‌ها میدان دهیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۲۰۵۷

وزیر آموزش و پرورش در نشست با دانش آموزان اصفهانی اظهار کرد: باید از نوجوانان انتظار داشته باشیم آرمان خواه باشند و لازمه اش تندگویی و رک گویی است.

به گزارش ایلنا از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، یوسف نوری پیش از ظهر امروز در نشست صمیمانه با جمعی از دانش‌آموزان آموزش و پرورش استان اصفهان اظهار کرد: امروز در استانی با قدمت طولانی، تمدن شکوفا، مفاخر فراوان، دارالشهدا و پیشرو در برنامه های نظام تعلیم تربیت هستیم و حضور دانش‌آموزان در این نشست‌ها علاوه بر اینکه آن ها را به عنوان فردی بالنده در تشکل تربیت می‌کند، زمینه‌ساز آمادگی برای ایفای مسولیت، تعهد دینی و اجتماعی به عنوان یک عضو کارآمد خواهد بود.
وی با اشاره به هدف از تشکیلات در نظام اسلامی، خاطرنشان کرد: نظام های غربی که پایه‌ریز آنها انسان‌گرایی و علم‌گرایی است، موضوع حکمرانی خوب را مطرح می کند که نتیجه آن جنگ‌ها، استثمار مردم و مواردی بود که در گذشته به کشور ما تحمیل شد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: در برابر مفهوم غربی، رهبر معظم انقلاب موضوع حکمرانی متعالی یا شایسته را مطرح می‌کنند که ناظر بر حضور موثر در جامعه مبتنی‌بر آموزه های دینی و الهی است و رهبر موضوع حکمرانی شایسته یا متعالی را مطرح می‌کنند که یکی از نقش آفرینان در تحقق حکمرانی شایسته که از نقش بدیلی برخوردار است، حلقه های میانی هستند که نقش واسطه را بین حکومت و گروهی که باید به آنها خدمتی داده شود در زمان قرار می‌گیرند که حکومت به دلایل مختلف نتواند کار را انجام دهد.
وی درباره گلایه برخی دانش‌آموزان از نبود مربی تربیتی در برخی مدارس، تصریح کرد: در حال حاضر تعداد زیادی از دانش‌آموزان در تشکل‌ها فعال هستند و در قالب طرح‌های مختلف مانند طرح‌های جهادی پس از پایان امتحانات همچنین بخش‌های زیر ساختی یا علمی و آموزشی برای تقویت حکمرانی شایسته نظام نقش آفرینی می‌کنند.

نوری نقش تشکل‌ها در پیروزی انقلاب اسلامی را بی‌بدیل دانست و گفت: گروه‌هایی که حتی در خارج از کشور شکل گرفت مانند انجمن اسلامی، در پیروزی انقلاب و حتی در برابر مهم‌ترین تهدید نظام یعنی دفاع مقدس، نقش‌آفرینی کردند و با ورود همین تشکل واسط مقدس به جنگ بود که ورق را برگرداند و شکست حصر آبادان، فتح المبین و فتح خرمشهر را به دنبال داشت.

وی ادامه داد: در دوره کنونی نیز همین تفکر به خارج از کشور مانند لبنان، فلسطین، سوریه و یمن صادر شد و همان نقش حکمرانی شایسته را برای آنها ایفا کرد، پس بدانید که کار شما چقدر مهم است.
نوری با اشاره به اینکه دانش آموزان در مسیر ایفای این نقش حتما با موانع زیادی حتی از جانب آموزش پرورش هم برخورد می کنند، تصریح کرد: نسل جوان، در برپایی یک هیات مذهبی یا اجرای یک برنامه در مسجد،  با مانع زیادی رو برو هستند، بنابراین بدانید موانع وجود دارند و توصیه‌های آموزش و پرورش را دلیل بر اجرای صددرصدی طرح‌ها ندانید و خود را آماده موانع کنید همانگونه که خداوند موانع و مشکلات دنیوی را در مسیر تربیتی پیامبران قرار داد.

وی از دانش‌آموزان خواست تشکیلات را به تعداد محدود محصور نکنند و افزود: برخلاف بیشتر تشکیلات سیاسی که به یک نفر می رسد، باید دایره اعضا را بسیار بزرگ کنید تا همه دانش‌آموزان را شامل شود، اما حلقه ها مشخص و تعریف شده باشد. 

وزیر آموزش و پرورش شرط موفقیت تشکل‌های دانش‌آموزی را استفاده از نظرات همه دانش‌آموزان دانست و تاکید کرد: توجه ویژه و کالبدشکافانه رهبر معظم انقلاب به تشکل‌های دانش‌آموزی به آن معنای اهمیت شما است و اطمینان دارم که پس از این جلسه، فعالیت‌های خود را برای نیازسنجی زیرساخت‌های فیزیکی، تحصیلی و تربیتی دانش‌آموزان کمتر برخوردار استان اصفهان و استان های همجوار شروع خواهید کرد.

وی خواستار تشکیل گروه جهادی برای پرکردن خلأهای موجود در نظام آموزش و پرورش از سوی تشکل های دانش‌آموزی شد و گفت: تلاش می‌کنیم در مدرسه به بچه ها میدان دهیم، باید از نوجوانان انتظار داشته باشیم آرمان خواه باشند و لازمه اش تندگویی و رک گویی است، مدارس شهر اصفهان نیز مشکلاتی دارد که بخش زیادی از آن ها با فعالیت تشکل های  قابل حل است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز