خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش‌وپرورش خبر داد:

کودکان با تغذیه صحیح آموزش بهتری خواهند داشت/ ۵۰ درصد از کلاس‌های مدارس ما را خیرین بنا نهاده‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۸۳۳۹

وزیر آموزش‌وپرورش با حضور در یکی از مدارس مناطق کم برخوردار استان البرز، در آیین افتتاحیه طرح تغذیه رایگان دانش آموزان مناطق کم برخوردار (باغ) گفت: تغذیه رایگان کودکان یکی از کارهای اولویت‌دار آموزش‌وپرورش بوده است، زیرا کودکان در موقعیت یادگیری بهتری قرار می‌گیرند و با تغذیه صحیح آموزش بهتری خواهند داشت.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، یوسف نوری در سفر به استان البرز و در آیین افتتاحیه طرح تغذیه رایگان دانش آموزان مناطق کم برخوردار (باغ) که در هفته سلامت و با شعار سلامت ما سلامت سیاره‌ها دریکی از مدارس البرز برگزار شد، با تبریک هفته معلم و با اشاره سخنی از حضرت علی علیه‌السلام، اظهار کرد: مقام معلم مقام الهی است و تکریم مقام معلم تعظیم شعائر الهی و تعظیم وجود مقدس خداوند تبارک‌وتعالی است.

وی افزود: افتخار من این است که روز معلم به نام یکی از بزرگ‌ترین فیلسوفان روشنگری، استاد شهید مطهری مزیّن شده است.

وی با تأکید بر اهمیت تکریم معلم از سوی دانش آموزان، اظهار کرد: مقام معلم، یک مقام خدایی است، لذا اگر قدر معلم را دانستید، مطمئن باشید که به درجات عالی خواهید رسید و همه‌کسانی که به جایگاهی رسیده‌اند؛ حق معلم، پدر و مادر را به‌جای آورده‌اند.

 نوری با قدردانی از استاندار و مدیرکل آموزش‌وپرورش استان البرز گفت: با سرانه‌هایی که به استان البرز تعلق می‌گیرد باید تلاشتان را مضاعف کنید و در برنامه‌هایتان جدیّت داشته باشید، البته با مهاجرت‌هایی که به استان البرز صورت می‌گیرد، سرانه استان البرز ازنظر فضا از کل کشور حتی استان سیستان و بلوچستان نیز کمتر است، لذا همه ما موظفیم که کمک و همیاری با مسئولین را داشته باشیم.

وی ادامه داد: بسیاری از مدارس ایران توسط خیرین بنا نهاده شده است، ۵۰درصد از کلاس‌های مدارس ما را خیرین بنانهاده‌اند و کارهای ما با خیرین رنگ پیدا می‌کند و باید به دانش آموزان از فداکاری خیرین گفت که از پس‌انداز خودشان برای کودکان و مدارس هزینه می‌کنند.

وزیر آموزش‌وپرورش، تصریح کرد: مدرسه جایگاه مقدسی است باید با مراقبت وارد شویم، زیرا انسان‌هایی که الهی هستند این مدارس را ساختند و کسانی که از مادیات می‌گذرند و انفاق می‌کنند باید دست آن‌ها را بوسید که دست خدا بالای دست آن‌ها است.

وی در مورد طرح تغذیه رایگان دانش آموزان گفت: تغذیه رایگان کودکان یکی از کارهای اولویت‌دار بوده است، زیرا کودکان در موقعیت یادگیری بهتری قرار می‌گیرند و با تغذیه صحیح آموزش بهتری خواهند داشت.

وی با بیان این‌که بخشی از سرانه غذایی را برای تغذیه دانش آموزان مناطق کمتر برخوردار پیش‌بینی کرده‌ایم، گفت: در یک ماه پیش رو نیز تغذیه رایگان برای کودکان تهیه و ارائه خواهد شد و در سال آینده با همکاری نهادهای مختلف که همواره با ما همراه بودند، ازجمله بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و خیرین، در راستای ارائه تغذیه رایگان تلاش خواهیم کرد و این کار را مجدداً آغاز می‌کنیم.

نوری ادامه داد: باید تلاش کنیم در راستای مردمی بودن این طرح از مساعدت گروه‌های خیرین و نهادها برخوردار شویم تا اعتباراتش را افزایش دهیم.

وی در پایان گفت: در مسیر اعتلای اسلام و تحقق منویات رهبر انقلاب تلاش خواهیم کرد و باقدرت بیشتری حضور پیدا می‌کنیم. دانش آموزان نیز درس‌هایشان را برای حضور فعال در جامعه دانش‌بنیان و تحقق شعار سال عمیقاً مطالعه کنند تا حضور مؤثری داشته باشند، زیرا دانش آموزان بخش دانش‌بنیان فرمایشات مقام معظم رهبری در پیاده‌سازی شعار سال را به عهده ‌دارند که اگر محقق شود، تولید و اشتغال را نیز به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز