خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش:

برگزاری ۲۴ هزار کلاس درس در مدت کرونا در مدرسه تلویزیونی بی‌سابقه بود/ آموزش باید به طور طبیعی ترکیبی باشد

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۶۵۹۹

یوسف نوری در ویژه‌برنامه «مدرسه تلویزیونی» گفت: شبکه شاد در طول روز حدود ۵۷ دقیقه و به طور میانگین ۱۱ میلیون دانش‌آموز را تحت پوشش قرار داده است و برگزاری ۲۴ هزار کلاس درس در این مدت در مدرسه تلویزیونی بی‌سابقه بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش که به مناسب هفته معلم در ویژه‌برنامه «مدرسه تلویزیونی» در شبکه آموزش سیما حاضر شده بود ضمن تبریک هفته معلم و گرامیداشت مقام شهید مطهری و یادآوری از بیش از 4000 معلم شهید و 36 هزار دانش‌آموز نوگل شهید اظهار کرد: از دهم اسفند ماه سال 1398 مدرسه تلویزیونی ایران همزمان با شیوع کرونا راه‌اندازی شد و برگزاری 24 هزار کلاس درس در این مدت در مدرسه تلویزیونی بی‌سابقه بود.

او افزود: ما باید بازتجسم آینده آموزش را حین کرونا و یا پس از کرونا داشته باشیم. و به همین منظور قرارگاه حکمرانی فضای مجازی یادگیری تشکیل شد. ضمن اینکه آموزش ما باید به طور طبیعی آموزش ترکیبی باشد.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: شبکه شاد در طول روز حدود 57 دقیقه و به طور میانگین 11 میلیون دانش‌آموز را تحت پوشش قرار داده است و ما هم برنامه‌ریزی‌هایی در این قرارگاه انجام داده‌ایم.

نوری ادامه با اشاره به اهمیت تربیت و ارکان آن خاطرنشان کرد: در فرایند تربیت، چهار رکن وجود دارد که رکن اول خانواده، رکن دوم حکومت، رکن سوم رسانه و رکن چهارم نهادهای غیردولتی اعم از خیرین، گروه‌های جهادی و سازمان‌های مردم نهاد است و لازم است شبکه آموزش سیما را به سمت رویکرد تعاملی ببریم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: خیرین بدون هیچ چشمداشتی از سال 1377 تاکنون نیمی از کلاس‌های درس را ساختند و این یعنی ما از رکن چهارم استفاده کردیم و وقتی از رکن رسانه استفاده کنیم، موفق خواهیم شد؛ چه رسانه‌های بیداری، چه شنیداری، چه مکتوب و چه رسانه‌های مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات.

وزیر آموزش و پرورش درباره مدرسه تلویزیونی ایران نیز گفت: باید این رسانه را به سمت یک شبکه تلویزیونی تعاملی برای تأثیر بیشتر ببریم البته در حال حاضر این تعامل وجود دارد ولی باید همزمان باشد و روی آن کار کنیم و درباره شبکه «شاد» نیز همین را گفتیم.

وی با بیان اینکه جادارد از معلمان کشورمان که در این دوسال متحمل زحمات بسیاری شدند تا امر آموزش تداوم داشته باشد تقدیر کنیم، گفت: در مدت کرونا معلمان از زندگی‌شان گذشتند و در این دو سال برای بچه‌ها مدرسه‌ای ساختند تا از دانش جدا نشوند و باید از آنها قدردانی کنیم. آموزش‌ها از 14 فروردین حضوری شدند و دانش آموزان ما که در محیط قرنطینه قرار داشتند، بعضا رفتارهایی نشان دادند که حاکی از احساسات سرکوب شده ناشی از دوران قرنطینه بود و معلمان ما در  زمینه بازگشت آنان به آموزش های حضوری نیز بسیار تلاش کردند. این سخت است که هم تحمل کنی و هم درس بدهی و هم دانش آموز ‌را از مسیری که قرار دارد، به مسیر فرصت‌های یادگیری هدایت کنی و به همین منظور باید از معلمان قدردانی و تجلیل کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز