خبرگزاری کار ایران

ورود دادستانی و معاون رییس‌جمهور به ساخت‌وساز در مجاورت باغ گیاه‌شناسی

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۷۵۷۹

ریس کمیسیون معماری و شهرسازی از ورود معاون رییس جمهور و دادستانی به موضوع باغ گیاه‌شناسی خبر داد و از شهرداری درخواست کرد از این فرصت برای صیانت از باغ استفاده کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی عباسی در جریان جلسه شصت و یکم شورای شهر تهران در تذکری درخصوص ساختمان های ناایمن شهر تهران گفت: ۱۲۹ ساختمان بسیار پرخطر در تهران داریم که بخشی از آنها اولویت شماره یک هستند.چرا که مراکز حضور مردم هستند و توقع این است که شهرداری به صورت ویژه به این مسأله ورود کند زیرا دادستانی نیز وارد میدان شده و باید از این فرصت استفاده کند و براساس تکالیف صریح قانونی که برعهده شهرداری گذاشته شده اقدام مناسب را انجام دهد.

او ادامه داد: در کنار آن گودهای رهاشده را داریم و خواهش می کنم مناطق تکلیف گودهای رهاشده را نیز تعیین کنند. خیلی از این گودها بیش از ده، پانزده سال است که بلاتکلیف هستند و پایدارسازی گود نیز مدت زمان خود را دارد و اگر به اتمام برسد خطرات جبران ناپذیری دارد.به ویژه گود برج میلاد که تسریع در مصوبات گود برج میلاد را خواستاریم.

عباسی در ادامه به موضوع ایمنی تاورکرین ها نیز اشاره کرد و گفت: از شهرداری توقع می رود که در نظام پایش و کنترل و استانداردسازی تاورکرین ها اقدام لازم را به عمل آورد.

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به موضوع باغ گیاه‌شناسی گفت: باغ گیاه‌شناسی یک میراث طبیعی و ملی کشور است و همه ما تکلیف داریم که از آن حفاظت کنیم و توقع می رود که شهرداری تهران و منطقه ۲۲ تدابیر لازم را انجام دهند.با مکاتبات انجام شده متوجه شدم معاون رییس جمهور و دادستانی نیز به موضوع باغ گیاه‌شناسی ورود کردند و شهرداری باید از این فرصت استفاده کند.

او تاکید کرد ساخت و ساز در مجاورت باغ گیاه‌شناسی کار غلطی است.

عباسی همچنین با اشاره به مسأله تنش آبی در کشور گفت:  بازچرخانی آب در سطح شهر تهران ضروری است و پیشنهاد می کنم شهرداری لایحه ای برای نحوه بازچرخانی آب در سطح شهر تهران به شورای شهر ارائه کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز