خبرگزاری کار ایران

معاون آموزش متوسطه مطرح کرد:

غفلت از تربیتِ دانش‌آموزان در دوران کرونا/ ایجاد هنرستان‌ در مجاور کارخانجات

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۳۳۰۳

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: از طریق شاد و تلویزیون فقط آموزش ارائه شد و تربیت مورد غفلت واقع شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، "محمدمهدی کاظمی" در نشستی با محوریت هفته مشاغل و برنامه‌های معاونت در راستای تحقق شعار سال گفت: در راستای اجرای سند تحول و زیر نظام های آن، نیازمند همراهی و تعامل همه رسانه ها هستیم البته این همکاری بوده و ضرورت دارد توسعه پیدا کند. اجرای سند تحول محقق نخواهد شد مگر با همراهی نهادها، خانواده ها و رسانه ها که رسانه ها بسیار نقش آفرینند و  می توانند کمک کنند.

او با اشاره به بازگشت دانش آموزان به مدرسه افزود: استقبال دانش آموزان به خصوص در شرایطی که رسانه های خارجی روی این موضوع نقطه زنی کرده بودند ولی ما شاهد شور و نشاطی در مدرسه و جامعه بودیم. امیدواریم اقدام جهادی مدیران و معلمان در ادامه راه خلاءهایی که در ۲۵ ماه گذشته با آن مواجه شدیم را جبران کند. فرایند یادگیری با آموزش غیرحضوری دستخوش اختلالاتی شد پس باید برنامه‌ریزی در این راستا داشته باشیم. هیچ چیزی جایگزین آموزش حضوری نیست. از طریق شاد و تلویزیون فقط آموزش ارائه شد، اما تربیت مورد غفلت واقع شد.

معاون متوسطه آموزش و پرورش ادامه داد: یکی از موضوعات مهم دیگر هدایت تحصیلی دانش آموزان است و تصویب نظام جامع مشاوره در شورای عالی آموزش و پرورش و ابلاغ آن از سوی وزیر بستری را برای هدایت تحصیلی مناسب فراهم می‌‌کند.

کاظمی گفت: شناسایی استعدادها و علایق دانش آموزان باید به درستی اتفاق بیفتد‌ و با راهنمایی مشاوران و معلمان به‌خصوص در متوسطه اول می‌توانیم زمینه انتخاب مناسب و مطلوب را برای دانش‌آموزان فراهم کنیم.به دلیل کرونا فرصت حضور دانش‌آموزان و حضور در مدرسه و آشنایی آنها با مشاغل را نداشتیم و در این شرایط، کار ما سخت تر می‌شود. استفاده از ظرفیت معلمان در هدایت تحصیلی مهم است و برای دوره متوسطه اول برنامه ریزی کرده‌ایم و امیدواریم با مشارکت معلمان در سال تحصیلی بعد شناسایی استعداد و توانمندی دانش‌آموزان را افزایش دهیم.

معاون متوسطه آموزش و پرورش با تاکید بر اهمیت توسعه آموزش و پرورش فنی و حرفه ای و کارودانش گفت: با پیش‌بینی ها و برنامه‌ریزی‌ها تلاش می کنیم سهم آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش که حدود ۳۶ درصد است را به ۴۵ درصد برسانیم. البته صرفا به دنبال افزایش کمی نیستیم و به ارتقای کیفی نیز توجه داریم. اجرای دروس فناوری و فرهنگ و هنر بعضا با مشکلاتی مواجه است و باید با تجهیز مدارس ارتقای آموزش داشته باشیم.

او با تاکید به مهارت آموزی دانش‌آموزان خاطرنشان کرد: دانش آموزان باید در پایان دوره تحصیل مهارتی را کسب کرده باشند. شهرک های صنعتی امکانات خوبی پیش روی ما قرار داده و ایجاد هنرستان‌ها در جوار کارخانجات نتایجی خوبی دارد و پیش بینی‌هایش انجام شده و در توسعه این موارد و رشته‌های مختلف کمک خواهد کرد.در این بخش نیاز به تغییر در حکمرانی در آموزش و پرورش داریم. این تعییر رویکرد باید در ساختار مدنظر باشد. یکی از برنامه‌ها عدالت تربیتی است. در این راستا باید از همه ظرفیت‌های بخش‌های مختلف، نهادهای دولتی و غیر دولتی گروه‌های جهادی نهایت بهره‌برداری را داشته باشیم.

وی افزود: ما در آموزش غیرحضوری واقعیت حضور دانش‌آموز را نمی‌توانیم رصد کنیم و ممکن است با ترک تحصیل پنهان روبه رو باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز