خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم:

محور اصلی برنامه‌های فرهنگی دانشگاه‌ها، معارف قرآنی و عترت باشد

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۸۳۲۷

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم گفت: قرآن و عترت باید به عنوان محور اصلی برنامه‌های فرهنگی دانشگاه‌ها، جایگاه ویژه‌ای داشته و در متن اصلی برنامه‌ها باشد.

‌به گزارش ایلنا از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، غلامحسین کلانتری در نشست خبری سی و ششمین جشنواره ملی قرآن و عترت در جمع خبرنگاران در دانشگاه قم اظهار داشت: اصلی‌ترین خاستگاه اجتماعی در کشور ما قرآن و عترت است، ابراز کرد: هر اقدام فرهنگی که بخواهد در کشور صورت بگیرد نمی‌تواند دو عنصر قرآن و عترت را نادیده بگیرد.

وی با تأکید بر اینکه در دانشگاه‌ها نیز باید از ظرفیت‌های قرآنی و عترتی بهره‌مند شویم، اظهار داشت: باید فضای انس با قرآن و انس با اهل بیت (ع) در دانشگاه‌ها با جدیت بیش‌تری در کشور دنبال شود.

کلانتری گفت: در چندسال گذشته بسیاری از بودجه های فرهنگی دانشگاه ها در محل های دیگری هزینه شد و از اقدامات فرهنگی پویایی لازم را نداشته است.

وی با تأکید بر تأثیرات مخرب بیماری کرونا در مباحث علمی در مراکز آکادمیک کشور گفت: فرآیند جامعه‌پذیری به همراه آداب و شیوه های رفتاری دانشجویان باید در یک دوره زمانی کوتاه به قبل از دوران شیوع بیماری کرونا باز گردد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اهمیت فعالیت های قرآنی و فرهنگی در دانشگاه ها تاکید کرد: قرآن و عترت پایه و ستون اصلی جامعه است که مهمترین سرمایه اجتماعی نیز به حساب می رود و هیچ تلقی واقع گرایی نمی‌تواند جامعه ایرانی را بدون این دو عنصر تاثیرگذار تحلیل و تفسیر کند.

کلانتری اظهار کرد: با وجود اقدامات انجام شده در حوزه قرآن و عترت در سال‌های گذشته، اما هنوز دانشگاه ها در این مباحث در ابتدای کار هستند؛ انس با قرآن و عترت در توسعه پایدار و متوازن در سطح ملی و بین المللی کشور تاثیر بسزایی دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: باید فضا برای نقش آفرینی کنشگری فعالان فرهنگی با محوریت فعالان قرآنی و حوزه های دینی در سطح دانشگاه های کشور فراهم شود.

وی بیان کرد: بازگشایی کامل دانشگاه های کشور با شیب مناسبی در حال انجام است و بتدریج پویایی گذشته خود را بدست خواهد آورد.

کلانتری ضمن ابراز خرسندی نسبت به بازگشایی دانشگاه‌ها اظهار کرد: با این اتفاق فضای پویای دانشگاه‌ها شکوفا خواهد شد و امیدواریم در ادامه نیز شاهد بروز اتفاقات مبارک در دانشگاه‌ها باشیم.

خاطرنشان می شود، اختتامیه سی وششمین جشنواره ملی قرآن و عترت ۱۱ خردادماه جاری به میزبانی دانشگاه قم برگزار می‌شود. این جشنواره در ۹ بخش (آوایی، معارفی، پژوهشی، هنری، ادبی، فناوری، نوآفرینی های قرآنی، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه) برگزار می شود.

در مرحله ملی دانشجویان هشت دستگاه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، فنی حرفه ای، فرهنگیان، علمی کاربردی، دانشگاه آزاد، دانشگاه پیام نور و معارف قرآنی به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت.

گفتنی است با حضور کلانتری و حجت الاسلام و المسلمین عسگر دیرباز رئیس دانشگاه قم آئین رونمایی از پوستر سی و ششمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان سالن جلسات دانشگاه قم برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز