خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

سکوت و سکون در شب با شرایط امروز جامعه همخوانی ندارد/ زیست شبانه را به صورت رسمی تعریف نکنیم؛ افراد این کار را غیررسمی خواهند کرد

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۷۲۶۱

عضو شورای شهر تهران درباره اجرای زیست شبانه در پایتخت گفت: این مساله که شهر در شب به صورت کامل در سکوت و سکون باشد با شرایط امروز جامعه ما همخوانی ندارد. اگر ما به صورت رسمی این را تعریف نکنیم، افراد این کار را غیررسمی انجام خواهند داد که آسیب آن بیشتر است.

«مهدی عباسی» رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به سوالی درباره افزایش عوارض ساخت و ساز در مناطق جنوبی پایتخت در حالی که پیش از این گفته شد رویکرد شهرداری این است که افزایش عوارض در مناطق جنوبی کمتر باشد، اظهار کرد: افزایش عوارض در مناطق جنوبی کم بوده است، اما دو سه احتمال در این زمینه ممکن است وجود داشته باشد. یک جایی پیش بینی شده است که اگر در نظارت فنی کسی خلاف کرد، عوارض افزایش پیدا کند که این افزایش مشمول این موضوعات بوده است.

وی ادامه داد: در جای دیگری نیز پیش بینی کردیم که اگر به هر دلیلی خارج از ضوابط طرح تفصیلی، تراکمی چه در زمینه صدور پروانه و چه در زمینه  نظارت فنی اضافه بر حقوق قانونی تعریف شده باشد، این میزان تراکم را  نیز با ضریبی که براساس یک فرمول محاسبه می‌شود، حساب کرده و حقوق اضافه آن لحاظ و اخذ خواهد شد.

عباسی گفت: به معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران گفتم که فرمول‌ها را مجددا بررسی کند و اگر در جایی بارگزاری اشتباه رخ داده آن را اصلاح کنند و یا اگر براساس موارد ذکر شده است، براساس قانون عمل کنند.

عضو شورای شهر تهران در پاسخ به سوال دیگری درباره اجرای زیست شبانه در پایتخت که در دوره گذشته مدیریت شهری به تصویب رسید، اما مورد مخالفت فرمانداری قرار گرفت، اظهار کرد: برخی از مسائل چند وجهی است و باید همه ابعاد آن را در نظر گرفت. وقتی می‌خواهیم تصمیمی بگیریم که در تصمیم ما ذی نفعان متعددی وجود دارند، باید نظارت همه اخذ شود.

عباسی با بیان اینکه ماهیت زیست شبانه بد نیست، اظهار کرد: اصل زیست شبانه موضوع بدی نیست و در جاهایی به عنوان پاتوق‌های شبانه می‌تواند تعریف شود و خدمات‌رسانی در برخی از ساعات شب به شهروندان ارائه شود. این قابلیت وجود دارد و باید با پلیس صحبت کرد. ممکن است در جاهایی مشکلی وجود دارد و پلیس زمان مناسبی را می‌خواهد تا آن را برطرف کند. باید این زمان را به آن‌ها داد تا موضوع را بپذیرند.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: به نظر من این مساله که شهر در شب به صورت کامل در سکوت و سکون باشد با شرایط امروز جامعه ما همخوانی ندارد. اگر ما به صورت رسمی این را تعریف نکنیم، افراد این کار را غیررسمی انجام خواهند داد که آسیب آن بیشتر است.

عباسی اضافه کرد: الان شاهد هستیم که عده‌ای در جایی پاتوق می‌کنند و دکه‌هایی را ایجاد و خدماتی را ارائه می‌دهند و در این شرایط کنترل خدماتی که ارائه می‌شود امکان‌پذیر نیست و ممکن است آسیب‌های اجتماعی نیز در آن نهفته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز