خبرگزاری کار ایران

کشف ۱۶۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در درگیری مسلحانه مرزبانان و سوداگران مرگ

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۵۱۵۵

فرمانده مرزبانی انتظامی کشور از کشف بیش از ۱۶۰۰ کیلوگرم موادمخدر در درگیری مسلحانه مرزبانان و قاچاقیان در شرق کشور خبرداد.

به گزارش ایلنا، سردار  احمد علی گودرزی در تشریح این خبر اظهار داشت: در راستای کنترل و مراقبت از نوار مرزی و برخورد قاطع با قاچاق موادمخدر در سرحدات کشورمان، مرزبانان هنگ مرزی سراوان از فعالیت یک باند قاچاق موادمخدر در منطقه مرزی اسفندک در سیستان و بلوچستان مطلع و با برنامه‌ریزی دقیق عملیاتی و تشدید اقدامات کنترلی، انهدام این باند و کشف محموله موادمخدر در دستورکار مرزبانان قرار گرفت.

وی افزود: با هدایت عملیاتی مرزبانی استان، مسیرهای تردد قاچاقچیان و زمان برنامه‌ریزی شده جهت انتقال محموله موادمخدر به عمق کشور مشخص و در راستای مقابله با سوداگران مرگ چندین تیم پوششی و عملیاتی از مرزبانان هنگ مرزی سراوان با اجرای طرح مهار، منطقه مورد نظر را در کنترل خود قرار دادند و موفق شدند محموله بزرگ موادمخدر را کشف کنند.

گودرزی در ادامه تصریح کرد: قاچاقچیان که قصد داشتند در فرصتی مناسب محموله موادمخدر را به وسیله یک دستگاه خودرو وارد کشور کنند، زمانی که خود را در کمین و محاصره مأموران دیدند اقدام به تیراندازی به سمت مرزبانان کرده که مأموران نیز بلافاصله با اتخاذ موضع و تاکتیک عملیاتی مناسب مقابله به مثل کرده که به علت حجم زیاد آتش مرزبانان، قاچاقچیان تاب مقابله نداشته، عرصه را بر خود تنگ دیده و با رها کردن خودروی حامل موادمخدر از محل متواری شدند.

وی ادامه داد: مرزبانان در این عملیات موفق شدند ضمن توقیف یک خودرو، حدود یک تن و ۶۲۲ کیلو و ۴۰۰ گرم انواع موادمخدر شامل یک تن و ۴۲۲ کیلوگرم تریاک و ۲۰۰ کیلو و ۴۰۰ گرم حشیش را کشف کنند.

فرمانده مرزبانی انتظامی کشور در پایان با بیان اینکه شناسایی و دستگیری متهمان این پرونده در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بدانند، امروز مرزبانان مجاهد بیش از هر زمانی آمادگی و توان پاسخگویی به هر گونه تجاوز و تعرض به خاک میهن عزیزمان را دارند و اجازه انجام اعمال خلاف قانون را به مخلان نظم و امنیت نمی‌دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز