خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد:

راه اندازی ستاد جهاد تببین در وزارت علوم/ برنامه‌های فرهنگی، رویکرد تحولی خواهند گرفت

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۹۰۳۲

قائم مقام و مشاور معاونت فرهنگی و اجتماعی در امور اجرایی، هماهنگی و مالی وزارت علوم از راه اندازی ستاد جهاد تببین در این وزارتخانه خبر داد.

رشید جعفرپور، قائم مقام و مشاور معاونت فرهنگی و اجتماعی در امور اجرایی، هماهنگی و مالی وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره برنامه‌های این معاونت در سال ۱۴۰۱ بیان کرد: ما «سند دانشگاه اسلامی» و «برنامه تحولی» که دولت آقای رئیسی مشخص کرده است و همچنین «بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی» را به عنوان سه سند اصلی که راهبرد کلان وزارتخانه و راهبردهای معاونت فرهنگی را مشخص می‌کند، در مسیر کار دیده‌ایم و بر اساس آن یک رویکرد تحولی در برنامه‌های معاونت فرهنگی در نظر گرفته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های جاری معاونت فرهنگی وزارت علوم رویکرد تحولی خواهند گرفت، افزود: یعنی برنامه‌های جاری معاونت فرهنگی که برگزاری جشنواره‌ها، همایش‌ها و نشست‌های تخصصی در حوزه فرهنگ و دانشگاه بوده، رویکرد تحولی خواهند گرفت لذا در برخی آیین‌نامه‌هایی که داشتند بازبینی به بازنگری صورت گرفته است.

جعفرپور خاطر نشان کرد: ما برنامه‌هایی که به صورت روتین وجود داشته را متوقف نکردیم و گفتیم که این برنامه‌ها مانند سابق جلو بروند اما رویکرد تحولی در آیین نامه‌ها و دستورالعمل‌ها داشته باشند. البته این اقدام با همفکری معاونین فرهنگی دانشگاه‌ها صورت خواهد گرفت.

قائم مقام و مشاور معاونت فرهنگی و اجتماعی در امور اجرایی، هماهنگی و مالی وزارت علوم، بیان کرد: این رویکرد تحولی و البته نگاه ما به گام دوم انقلاب اسلامی و پرورش نیرو برای گام دوم انقلاب اسلامی است.

وی تاکید کرد: در گام دوم انقلاب راهبرد علم و فناوری، راهبرد سبک زندگی و همچنین اخلاق و معنویت سه راهبرد اصلی هستند که به حوزه معاونت فرهنگی ما نیز مربوط می‌شود و گفتیم که بر اساس این موارد کار کنیم.

وی خاطر نشان کرد: محور دیگری که روی آن خیلی تاکید داریم و در فرمایشات مقام معظم رهبری هم عنوان شده مربوط به جهاد تبیین است. در حوزه جهاد تبیین رهبری عبارت‌های تاکیدی زیادی داشتند که نشان می‌دهد یک دستور جدی است.

جعفرپور درباره ایجاد ستاد جهاد تبیین در وزارت علوم گفت: ما ستادی تحت عنوان ستاد جهاد تبیین، در معاونت فرهنگی وزارت علوم تحقیقات و فناوری ایجاد کرده‌ایم. سپس آن را به دانشگاه‌ها ابلاغ و ۱۳ بند را برای آن تدوین کردیم تا دانشگاه بدانند در زمینه جهاد تبیین چه کارهایی باید انجام دهد.

قائم مقام و مشاور معاونت فرهنگی و اجتماعی در امور اجرایی، هماهنگی و مالی وزارت علوم خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها دستاوردهای مختلفی در زمینه علمی، اجتماعی و فرهنگی دارند که بخشی از این‌ها بر اساس جهاد تبیین می‌تواند توسط اساتید و پژوهشگران برای جامعه تبیین شود. در واقع دستاورهای انقلاب اسلامی می‌تواند برای مردم تبیین گردد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: به ویژه در جاهایی که شبهه آفرینی می‌کنند و مباحثی از این دست را دارند، ما دانشگاهیان می‌توانیم پاسخگوی این شبهات باشیم. همچنین ارتباطی را هم با مجموعه رسانه ملی و مطبوعات برقرار کردیم که بتوانیم به صورت واقعی گزارشی که در این صحنه است را به اطلاع مردم برسانیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز