خبرگزاری کار ایران

اکثر پزشکان حتی در مدیریت مطب‌ها دچار مشکل هستند

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۶۳۷۵

رییس شورای عالی سازمان نظام پزشکی گفت: اکثر همکاران حتی در گرداندن مطب‌ها دچار مشکل هستند. انتظار داریم مجلس و دولت در این عرصه مدافعان سلامت را مورد حمایت قرار داده و انگیزه خدمت را برای ما باقی بگذارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «منصور جعفری نمین»، رییس شورای عالی سازمان نظام پزشکی، در نشستی خبری که با حضور ریاست سازمان و اهالی رسانه برگزار شد، گفت: جامعه پزشکی از جنس خود مردم است و در طول سالیان دراز و مخصوصا دو سال اخیر در جریان مبارزه با بیماری کرونا در خط مقدم کرونا جان فشانی‌های زیادی کرده اند. خیل شهدای سلامت که در راه حفظ سلامت مردم جان خود را تقدیم نموده‌اند گواه این موضوع است.

او افزود: متاسفانه مشکلات بسیاری گریبانگیر جامعه پزشکی شده و ارائه خدمت را برایشان دشوار کردده است. وضعیت معیشت اکثر جامعه پزشکی و هزینه‌های لوازم و تجهیزات و تعرفه‌های ناچیز و دستمزدهای پایین باعث از پا افتادن بخش مهمی از جامعه پزشکی شده و حمایت‌ها هم به عرصه عمل نرسیده است. اکثر همکاران حتی در گرداندن مطب‌ها دچار مشکل هستند. انتظار داریم مجلس و دولت در این عرصه مدافعان سلامت را مورد حمایت قرار داده و انگیزه خدمت را برای ما باقی بگذارند.

او افزود: ارائه طرح‌ها و قوانین مرتبط، بدون اتخاذ نظر کارشناسی بدنه جامعه پزشکی است که این خطر بزرگی است و میتواند به تضعیف نظام پزشکی منجر شود.

جعفری نمین گفت: فشارهای مضاعفی که از نظر مالیاتی و تعرفه برقرار میشود از دیگر مشکلات جدی است. خروج نخبگان خدمت از کشور و پایین بودن سطح دستمزد در مقایسه با دیگر جاها، آینده کشور را به خطر انداخته و پیشنهادهای مناسبی نیز از سوی نظام پزشکی به دولت ارائه شده و درخواست ما توجه به این خواسته هاست.

او افزود: وضعیت نامناسب پزشکان جوان، عدم امنیت شغلی وعدم امید به آینده، وضعیت را با بحران مواجه ساخته وعدم حمایت از پزشکان در مناطق محروم پررنگ‌تر است. افزایش پذیرش دانشجویان بدون توجه به زیرساختهای علمی و صرفا به خاطر کمبود پزشکان در مناطق محروم از جمله تصمیماتی بود که نظام پزشکی مخالف آن بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز