خبرگزاری کار ایران

راه‌اندازی کمپین‌های دروغین در فضای مجازی با جعل عنوان "جشنواره نیکوکاری"

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۵۷۸۷

معاون اجتماعی پلیس فتا انتظامی کشور از راه اندازی کمپین های دروغین در فضای مجازی با جعل عنوان " جشنواره نیکو کاری "خبر داد و گفت : افراد سود جو از این طریق مترصد کلاهبرداری از شهروندان هستند.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ " رامین پاشایی "ضمن تشریح این خبر اظهار داشت : با توجه به ایام پایانی سال و اجرای طرح های خداپسندانه در خصوص " جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی به جهت یاری رساندن به نیازمندان " مراسم و پویش هایی مختلف با عنوان "جشنواره نیکوکاری " در حال برگزاری است.

این مقام مسئول ادامه داد : تعدادی از سازمان ها و نهادهای اجرایی دارای مجوز در این خصوص فعالیت می کنند و مسیرهای اهدای کمک های نقدی و غیرنقدی خیرین نیز از طریق شماره حساب اعلامی دولتی و از طریق رسانه ملی و خبرگزاری رسمی کشور در حال اطلاع رسانی است .

معاون اجتماعی پلیس فتا انتظامی کشور بیان داشت : متاسفانه بعضی از افراد سودجو با راه اندازی کمپین های دروغین در فضای مجازی و با سوء استفاده از نام و اعتبار افراد حقیقی و حقوقی به ویژه افراد شناخته شده در حوزه ورزش و سینما با اعلام شماره حساب های شخصی مترصد واریز مبالغ از سوی داوطلبان و کلاهبرداری با این شگرد هستند.

سرهنگ پاشایی  افزود : بر اساس رصدهای صورت گرفته کارشناسان پلیس فتا در کشور ، یک نفر متهم در این خصوص مورد شناسایی قرار گرفته و ضمن مسدود سازی شماره حساب وی ، نامبرده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع ذی صلاح تحویل داده شده است و اقدام انتظامی پلیس فتا بر علیه سایر مرتکبان این گونه جرایم در جریان می باشد.

این مقام انتظامی در ادامه به هموطنان توصیه کرد : در صورت تمایل به شرکت در این طرح های خداپسندانه صرفا از طریق نهادها و سازمان های دارای مجوز که شماره حساب آنها از طریق رسانه ملی و خبرگزاری های معتبر اطلاع رسانی می شود ، اقدام کنند و از واریز هرگونه وجه به حساب های شخصی افراد که در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها در حال تبلیغ هستند ، اکیدا خودداری نمایند .

وی از شهروندان خواست : در صورت اطلاع از هر گونه فعالیت مجرمانه در فضای ‌مجازی یا پیام‌رسان‌های‌‌ موبایلی موضوع را از طریق نشانی پلیس‌ فتا به آدرس cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند و یا با تماس با مرکز فوریت های سایبری به شماره 096380 جهت رسیدگی هر چه سریع تر با ما در میان بگذارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز