خبرگزاری کار ایران

کارگروه تنوع زیستی دیرینه تشکیل شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۵۱۰۳

مدیرکل دفتر موزه ملی تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی سازمان حفاظت محیط زیست از تشکیل نخستین جلسه کارگروه تنوع زیستی دیرینه خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، «محمد مدادی»، مدیرکل دفتر موزه ملی تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی اظهار داشت: ذخایر دیرینه شناختی آثار به جا مانده از تنوع زیستی دیرینه هستند که مستلزم برنامه ریزی برای حفاظت و بهره برداری پایدار برای اهداف علمی، آموزشی و پژوهشی، گردشگری و مجموعه داری بوده و در بسیاری از کشورها فصلی از برنامه اقدام ملی تنوع زیستی به این موضوع اختصاص دارد. 

وی گفت: متاسفانه این مساله در دو برنامه قبلی کشور کاملا مغفول باقی مانده بود و با توجه ویژه مرجع ملی کنوانسیون، خوشبختانه کارگروهی تحت عنوان تنوع زیستی دیرینه با حضور اساتید و متخصصان امر از دانشگاهها و دستگاههای مرتبط ذیل دبیرخانه کنوانسیون تشکیل شد.

 وی عنوان داشت: این کارگروه برای حفاظت و بهره برداری صحیح از منابع دیرینه شناختی برنامه ریزی و سیاستگذاری لازم را انجام میدهد.

مدیرکل دفتر موزه تاریخ ملی و ذخایر ژنتیکی گفت: دبیرخانه این کارگروه در دفتر موزه ملی مستقر بوده و اعضای آن متشکل از دانشگاه های تهران، شهید بهشتی، خوارزمی، زنجان، علوم وتحقیقات، انجمن دیرینه شناسی، سازمان زمین شناسی و سایر دستگاههای ذیربط است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز