خبرگزاری کار ایران

پایش آنلاین «قانون هوای پاک» برای اولین بار در کشور

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۴۲۱۲

پایش آنلاین « قانون هوای پاک» برای اولین بار در کشور ازسوی سازمان حفاظت محیط زیست انجام می شود.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، علی یوسفی مسئول دبیرخانه «قانون هوای پاک» با اعلام این خبر که پایش آنلاین «قانون هوای پاک» برای اولین بار توسط سازمان حفاظت محیط زیست درکشور انجام می‌شود، گفت: «قانون هوای پاک» مهم‌ترین سند بالادستی در زمینه مدیریت کیفی هوای کشور محسوب می‌شودکه در سال ۱۳۸۶ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و مطابق ماده ۲ این قانون، سازمان حفاظت محیط زیست وظیفه نظارت برحسن اجرای آن را دارد. 

وی با اشاره به این که ساز و کار نظارتی برای سازمان حفاظت محیط زیست در این قانون دیده نشده و از طرفی با توجه به تعدد دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های مکلف نظارت بر عملکرد آن‌ها کار پیچیده‌ای است، افزود: سازمان حفاظت محیط زیست بر آن شد ساز وکار نظارتی آنلاین بر بستر وب را طراحی کند که بحث نظارت به صورت خود اظهاری از سوی دستگاه‌های متولی بر بستر اینترنت انجام شود. 

وی با اشاره به این که اقدام‌های مزبور چند مزیت دارد، گفت: نظارت به صورت خوداظهاری انجام می‌شود و سرعت بالای کار به دلیل بارگذاری اینترنتی گزارش‌ها در یک بازه زمانی مشخص از دیگر مزیت‌های سامانه «قانون هوای پاک» محسوب می‌شود که پس از بارگذاری، توسط کارشناسان سازمان حفاظت محیط زیست مستندات و اظهارات آن‌ها تایید و در نهایت گزارش عملکرد دستگاه‌های ذینفع به دولت و مراجع ذیربط ارائه می‌شود. 

یوسفی خاطر نشان کرد: سامانه پایش «قانون هوای پاک» از سال گذشته در سطح ستاد راه اندازی شده است و امسال علاوه بر ستاد، دستگاه‌های اجرایی در سطح استان‌ها نیز با محوریت استانداری ارزیابی انجام می‌شود و تمامی دستگاه‌های اجرایی هر استان مکلف به اجرای قانون هستند. 

وی گفت: دستگاه‌های ذی‌نفع موظفند حداکثر تا ۳۱ فروردین ماه هر سال، اقدام‌های خود را در راستای اجرای «قانون هوای پاک» در بستر سامانه پایش «قانون هوای پاک» اعلام کنند که خروجی اقدام‌های آن‌ها پس از تایید کارشناسان ادارات کل حفاظت محیط زیست استان‌ها و سازمان حفاظت محیط زیست به اطلاع وزارت کشور و استانداری‌ها می‌رسد. 

یوسفی تاکید کرد: گزارش سالانه پایش «قانون هوای پاک» در تیرماه هرسال به هیئت دولت ارائه و دستگاه‌های اجرایی بر اساس عملکرد خود امتیازبندی و قصور و کاستی‌های موجود، احصاء و مشکلات‌عدم تحقق تکالیف نیز در قالب گزارش به دولت منعکس می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز