خبرگزاری کار ایران

ضرورت طراحی برنامه درسی استعدادهای درخشان مبتنی بر برنامه درسی ملی

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۶۳۹۱

سرپرست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی و رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان طی نشستی به همفکری درباره مسائل مشترک پرداختند.

به گزارش ایلنا، در این نشست حجت الاسلام والمسلمین  علی لطیفی سرپرست سازمان ضمن خیرمقدم به حاضران، اظهارداشت: تعامل بین بخش‌های مختلف وزارتخانه از سیاست‌های مهم سازمان است و جایگاه سازمان پژوهش در وزارت آموزش و پرورش، مقتضی چنین سیاستی است.

وی سپس تاریخچه کوتاهی از سابقه آشنایی و ارتباط خود با سازمان پرورش استعدادهای درخشان و حضور در ستاد مرکزی اجرایی و شورای راهبری طرح ملّی شهاب ارائه کرد.

در ادامه الهام یاوری رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان به مرور فعالیت مدارس سمپاد از ابتدای تاسیس تاکنون پرداخت و گفت: مقام معظم رهبری نگاه ویژه‌ای به این مدارس دارند که جای تقدیر دارد. در دوران جدید فعالیت سازمان، بر این نگاه تأکید می‌شود که این سازمان، متعلق به همه دانش آموزان با استعداد کشور است، نه فقط دانش‌آموزانی که در مدارس خاص تابع این سازمان درس می‌خوانند. شعار ما نیاز در این مدارس این است که هر دانش‌آموز سمپادی باید پاسخگوی یک نیاز از نیازهای کشور باشد.

یاوری در ادامه گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی تربیتی و فعالیت‌های فوق برنامه در مدارس سمپاد ارائه کرد و گفت: کارسوق‌ها، برنامه‌های خلاقانه و ویژه قرآنی، تقویت نگاه عقلانی به دین، توجه ویژه به خودباوری و تمدن‌سازی از جمله فعالیت‌های موفق در این سازمان بوده است.

فتحی نژاد معاون مدارس سازمان پرورش استعدادهای درخشان نیز با اشاره به تحصیل حدود ۱۲۰ هزار دانش آموز در ۶۸۰ مدرسه، گزارش کاملی از آمار دانش آموزان فعال در مدارس سمپاد و چگونگی فعالیت‌هایشان ارائه کرد.

وی گسترش علوم انسانی در مدارس زیرمجموعه این سازمان و عمومی‌سازی محتوای کتاب‌های درسی در این مدارس را رویکرد موفق سازمان استعدادهای درخشان برشمرد و گفت: بازبینی و بازطراحی کتاب‌های مکمل به ویژه در دوره اول متوسطه (کتاب ریاضی و ادبیات و علوم) از جمله مواردی است که انتظار داریم مسئولان سازمان پژوهش توجه ویژه‌ای به آن داشته باشند.

بهرامی مدیر اداری و پشتیبانی و مظفری مدیر حوزه ریاست سازمان پرورش استعدادهای درخشان نیز در این بخش نظرات خود را ارائه کردند.

در ادامه این نشست، علی محبی معاون برنامه ریزی درسی و تولید بسته‌های تربیت و یادگیری سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی نیز اظهار داشت در برنامه درسی ملی، تهیه برنامه درسی متناسب با نیازهای دانش آموزان گروه‌های خاص مورد توجه قرار گرفته و دانش‌آموزان استعدادهای درخشان، یکی از این گروه‌های خاص هستند و سازمان پژوهش می‌تواند به موازات تهیه برنامه درسی برای گروه‌های خاص (همانند مدارس خارج از کشور و مدارس عشایری) به تدوین برنامه درسی این گروه نیز بپردازد.

محمد صالح مذنبی مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی نیز پیشنهاد برگزاری یک جلسه ویژه بین این دفتر و سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان به منظور شناسایی ظرفیت‌های همکاری و ایجاد تعاملات بیشتر را ارائه کرد.

لطیفی در جمع‌بندی این نشست ضمن تاکید بر پیگیری انتظارات مطرح شده از سوی مسئولان سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان و استمرار ارتباطات دو مجموعه، یادآور شد: تهیه برنامه درسی استعدادهای درخشان متناسب با برنامه درسی ملی از اقدامات مهمی است که باید در فرآیند تکمیل راهنماهای برنامه درسی حوزه‌های تربیت و یادگیری مورد توجه باشد تا هرگونه اقدام درباره بازنگری کتاب‌های مکمل استعدادهای درخشان، متناسب با این برنامه صورت گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز