خبرگزاری کار ایران

اعلام آماده‌باش سراسری به مراکز درمان و قرنطینه هلال‌احمر در پیک ششم کرونا

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۳۸۱۵

رئیس جمعیت هلال‌احمر از اعلام آماده‌باش سراسری به تمام مراکز درمانی هلال‌احمر برای همکاری و ارائه خدمات درمان سرپایی، تزریق، بستری و قرنطینه بیماران مبتلا به کرونا با توجه به پیک ششم بیماری در کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا، پیرحسین کولیوند در جلسه شورای معاونان این جمعیت گفت: به تمام مراکز درمان هلال‌احمر در سراسر کشور برای ارائه خدمات درمان سرپایی، تزریق و قرنطینه بیماران مبتلا به کرونا در پیک ششم بیماری، آماده‌باش اعلام شده است.

وی افزود: سازمان جوانان با فراخوان نیروهای جهادی، داوطلب و متخصص خود، زمینه ارائه خدمات تخصصی درمان به مردم را فراهم می‌کند. مراکز واکسیناسیون هلال‌احمر نیز همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر با تاکید بر تبعیت از تصمیمات ستاد ملی کرونا افزود: اخد تست کرونا در مرزهای ورودی کشور در صورت تصمیم ستاد کرونا، تداوم می‌یابد.

کولیوند با اشاره به روند بررسی و تصویب لایحه بودجه در مجلس شورای اسلامی گفت: بحث بودجه، مراحل انتهایی را طی می کند که مجلس برای حمایت از هلال‌احمر و رفع بحران منابع و اعتبارات این جمعیت در بودجه سال آینده، ۶۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت در نظر گرفته است. همچنین. از محل فروش نفت هم احتمالا سهمیه‌ای برای هلال‌احمر در نظر است که امیدواریم به تصویب برسد. اختصاص ۲۰۰ میلیون یورو برای تامین تجهیزات مورد نیاز ۴ دستگاه وزارت راه، شهرداری، آتش‌نشانی و هلال‌احمر نیز در نظر گرفته شده که در صورت اختصاص این موارد و ردیف‌های بودجه‌ای، اعتبارات هلال‌احمر ارتقا یافته و تا حدی مشکلات این جمعیت در زمینه تامین تجهیزات و نوسازی ناوگان امدادی و ... برطرف خواهد شد.

وی با اشاره به تشکیل جلسات کارگروه بحران در مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز گفت: ۲ پیشنهاد هلال.احمر در زمینه توسعه آموزش‌های همگانی و آموزش‌های تخصصی همچنین توسعه شبکه امدادونجات هلال‌احمر در راستای آمادگی کشور در برابر حوادث و بلایا در مجمع مطرح شده است. همچنین طرح ملی امدادونجات هلال‌احمر هم مراحل نهایی تدوین را طی می‌کند.

کولیوند در ادامه بر ضرورت آمادگی به‌روز و لحظه‌ای پرسنل و کارکنان هلال‌احمر برای مواجهه و مقابله با بحران‌های طبیعی هم تاکید و اظهار کرد: ارائه آموزش و مانورهای تمرینی باید در سطح ستاد، انجام و آمادگی کارکنان به سطح مورد انتظار برسد. علاوه براین، تکنولوژی و فناوری اطلاعات جزو اولویت‌های هلال‌احمر در به‌روز رسانی خدمات این جمعیت است، بنابراین توسعه آموزش و کاربرد اتوماسیون اداری جدید تا آغاز سال نو در شعب هلال‌احمر سراسر کشور باید مورد اهتمام تمام مدیران و کارکنان باشد.

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر هم در این جلسه با تاکید بر وجود بستر و زمینه‌های خدمت فراوان در هلال‌احمر گفت: با اهتمام جدی رئیس و مسئولان هلال و روحیه جهادی که وجود دارد، آینده خدمت بسیار روشن و شفاف خواهد بود و با ریل‌گذاری صحیح در حوزه‌های جوانان و داوطلبان، اعتماد مردم به هلال‌احمر بیش از پیش تقویت می‌شود.

دکتر شاهرخ رامین رئیس مجتمع دارویی‌درمانی هلال ایران هم در جلسه شورای معاونین جمعیت از تبادل تفاهم‌نامه همکاری با پژوهشگاه رویان خبر داد و گفت: یکی از رویش‌های علمی در دوران پس از انقلاب، موضوع سلول‌درمانی است که براساس تفاهم جدید، اجرای طرح سلول‌درمانی از سوی پژوهشگاه رویان به هلال‌احمر سپرده شد. در حوزه پژوهش‌های سلول‌درمانی نیز هلال‌احمر فعال می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان تهران هم در این جلسه با اشاره به اجرای طرح "مهربانی مهر"  در هلال‌احمر با هدف رسیدگی و کمک استان‌های توانمند به استان‌های کم‌برخوردار و تامین و توزیع بسته‌های کمک‌تحصیلی، معیشتی و درمانی در مناطق محروم کشور گفت: هلال‌احمر تهران در استان چهارمحال و بختیاری طرح مهربانی مهر را اجرا کرده و در این خدمت، ۲ بیمار در جنوب استان چهارمحال و بختیاری که در آستانه نابینایی مطلق بودند به تهران ارجاع شده و از طریق هلال‌احمر و خیرین تحت عمل جراحی و بهبود بینایی قرار گرفته‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هلال احمر، گفتنی است سامانه جدید اتوماسیون اداری هلال‌احمر و نحوه کاربرد آن در این جلسه تشریح شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز