خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد؛

نجات سه نوزاد از آتش‌سوزی مجتمع مسکونی/ ۹ دستگاه خودرو در آتش سوختند

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۸۰۳۶

سخنگوی آتش‌نشانی تهران از نجات سه نوزاد و ۴۰ نفر دیگر از آتش سوزی در خیابان پاسدار گمنان استان تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جلال ملکی سخنگوی آتش‌نشانی تهران درباره حادثه آتش سوزی گسترده در یک مجتمع مسکونی واقع در خیابان پاسدار گمنام، خیابان ملاپور گفت: ساعت ۵۹ دقیقه بامداد امروز یک مورد آتش‌سوزی گسترده در یک مجتمع مسکونی در خیابان پاسدار گمنام، خیابان ملاپور به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران اطلاع داده می‌شود که بلافاصله چهار ایستگاه آتش‌نشانی به همراه نردبان هیدرولیکی، تشک نجات و خودروی حامل تجهیزات تنفسی به محل اعزام می‌شوند.

وی ادامه داد: در چهار دقیقه نیروها به محل می‌رسند و مشاهده می‌کنند در یک مجتمع مسکونی ۸ طبقه ۳۹ واحد، در طبقه همکف که چندین دستگاه و خودروهای سواری مختلف وجود داشت حریق رخ داده است. در آنجا ۹ دستگاه خودرو وجود داشت که ۷.۸ دستگاه کاملا شعله‌ور شده بود و چند مورد هم در آستانه آتش گرفتگی بودند.

ملکی گفت: دود بسیار زیادی تمام طبقات را در برگرفته بود که خوشبختانه با توجه به اینکه این پارکینگ دیوار مقابل نداشت و به فضای آزاد راه داشت بخش زیادی از حرارت و دود به بیرون منتقل شده بود اما بخش زیادی از دودها از طریق راه پله به طبقات بالا رسیده بود از این رو تعدادی از ساکنان در بالکن و تراس‌ها و لب پنجره قرار گرفته و تقاضای کمک می‌کردند.

سخنگوی آتش‌نشانی تهران گفت: آتش نشانان همزمان با خاموش کردن آتش با امکانات کامل به طبقات بالایی رفتند. اما در ابتدا با بلندگوهای دستی مردم را به آرامش دعوت کردند که آتش نشانان در محل هستند تا نگران نباشند. سپس گروه‌های دیگر خودشان را به طبقات بالایی رساندند حدود ۴۰ نفر را با احتیاط کامل به سطح پشت بام و فضای باز انتقال دادند و اعلام شد که بقیه نفرات پشت درهای بسته در داخل واحدها بمانند.چند نفر هم وضعیت وخیم‌تری داشتند که با دستگاه تنفسی که در اختیارشان قرار گرفت از داخل ساختمان خارج کردند.

وی افزود: سه نوزاد چند ماهه هم در بین این نفرات دیده شد که خانواده‌هایشان بسیار نگران بودند که به لطف خدا این نوزادان را آتشنشانان با احتیاط کامل به خانواده‌هایشان تحویل دادند. در نهایت آتش خاموش شد و با تلاش آتش‌نشانان از گسترش بیشتر به ساختمان‌های اطراف جلوگیری شود و در ساعت ۳:۴۴ عملیات به پایان رسید. بعد از تخلیه دود و ایمن‌سازی کامل آتش نشانان محل را تحویل کارشناسان دادند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز