خبرگزاری کار ایران

تمرین واکنش اضطراری استان‌های پیشتاز پایتخت در زمان بحران

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۵۰۳۰

سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از برگزاری تمرین واکنش اضطراری استان‌های پیشتاز شهر تهران در زمان بحران خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی نصیری از برگزاری تمرین واکنش اضطراری استان‌های پیشتاز پایتخت خبر داد و تصریح کرد: این تمرین با رعایت دستورالعمل‌های کرونایی و شیوه نامه‌های بهداشتی به زودی در پایتخت برگزار می‌شود. 

سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در جلسه بررسی تمرین واکنش اضطراری استان‌های پیشتاز با بیان این که بحران به وضعیتی گفته می‌شود که جامعه توان پاسخگویی به حادثه پیش آمده را ندارد، گفت: در صورت وقوع زلزله در تهران، با توجه به پیچیدگی‌های این شهر، ما با مشکلاتی در زمینه امداد و نجات در ساعات اولیه مواجه می‌شویم که باید برای رفع آن پیش از وقوع بحران برنامه‌ریزی کرد. 

وی با اشاره به این که نمی‌توان منتظر ماند تا بحرانی اتفاق بیفتد و بعد تصمیم‌گیری کرد، به بررسی ویژگی‌های فنی طرح پهنه‌بندی استان‌های معین و نقش استان‌های پیشتاز به منظور مقابله با شرایط بحرانی در پایتخت پرداخت و گزارشی از نحوه تقسیم‌بندی این پهنه، وظایف استان‌های پیشتاز و نحوه خدمات‌دهی و مقابله این استان‌ها در هنگام وقوع بحران ارائه داد. 

دکتر نصیری در ادامه این نشست از طراحی برنامه‌ای در شهر تهران خبر داد که مطابق با آن، نقاط آمادی در نزدیکی شهر تهران احداث خواهند شد که در این نقاط تیم‌های عملیاتی، امدادی، انتظامی و مدیریتی استان‌های معین و پیشتاز قبل از عزیمت به محل حادثه هماهنگی‌های لازم را با مرکز عملیات اضطراری (EOC) شهر تهران انجام داده و آمادگی لازم را جهت ارسال نیروها و امکانات به نقاط حادثه دیده خواهند داشت. 

در ادامه این برنامه سناریوی تمرین استان‌های پیشتاز شامل استان‌های قم، مرکزی، سمنان، قزوین و مازندران که در صورت وقوع زلزله در سطح ملی بعنوان اولین گروه‌های امدادی – انتظامی وارد شهر تهران می‌شوند و وظیفه هدایت و مدیریت سایر استان‌های معین در پهنه‌های تحت مسئولیت خود را نیز بر عهده دارند، مورد بررسی قرار گرفت و حاضران در نشست به تحلیل نقاط قوت و ضعف این سناریو و نحوه اجرای آن پرداختند. 

به گزارش روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، بر اساس این گزارش این تمرین با محوریت سازمان مدیریت بحران کشور و سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، قرارگاه ثارالله، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی، جمعیت هلال احمر، سازمان اورژانس و نیروی انتظامی و با حضور ستادهای مدیریت بحران مناطق ۴.۱۵، ۱۸.۲۰، و ۲۲ و استان‌های پیشتاز و سازمان‌های عضو ستاد مدیریت بحران کلانشهر تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز