خبرگزاری کار ایران

انتقاد به عدم اجرای طرح اضطراری عبور ایمن سیلاب رودخانه وردآورد

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۵۰۶۵

سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از عدم اجرای طرح اضطراری عبور ایمن سیلاب رودخانه وردآورد در محدوده «قوری چای» انتقاد کرد.

به گزارش ایلنا،‌ علی نصیری در نشست بررسی مخاطرات رودخانه «قوری چای» واقع در منطقه ۲۱ که با حضور شهردار این منطقه، معاون فنی و اجرایی اداره کل هماهنگی نظارت و پیگیری امور مناطق، شهردار منطقه ۱۸، معاون سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران، مدیر عامل شرکت خاکریز آب، نمایندگان شرکت آب منطقه‌ای استان تهران و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران برگزار شد، با اشاره به خطر وقوع سیل در این محدوده ازعدم اجرای طرح اضطراری عبور ایمن سیلاب رودخانه وردآورد در محدوده قوری چای انتقاد کرد و افزود: در این خصوص بر اساس قانون و نیز توافقات قبلی دستگاه‌های مختلف وظایفی بر عهده دارند که متاسفانه تاکنون اجرایی نشده و همچنان محدوده قوری چای پر خطر رها شده است و در زمان وقوع سیلاب شهرداری تهران باید نسبت به انجام عملیات مقابله‌ای و رفع انسدادهای ناشی ازعدم آبگذری مناسب اقدام نماید که این امر ضمن هزینه‌های گزاف مالی با خطر انداختن جان افراد درگیر همراه خواهد بود. 

نصیری تصریح کرد: در طول تاریخ یکی از مهم‌ترین بحران‌های شهر تهران خطر سیلاب بوده که به دلیل موقعیت جغرافیایی شهر، شهرسازی و افزایش شهر نشینی و پیچیدگی فضاهای شهری این خطر افزایش یافته است. 

وی با بیان اینکه در وضعیت موجود رودخانه قوری چای محل پل فتح دارای مشکلات اساسی بوده و حداکثر ظرفیت انتقال سیلاب در آن حدود ۱۲ متر مکعب بر ثانیه است، افزود: در حالیکه در طرح اضطراری محدوده شهید کلاهدوز سیل با دوره بازگشت ۵۰ سال در محل ورود به بالادست پل خرازی ۹۶ متر مکعب در ثانیه و در دوره بازگشت ۱۰۰ سال در این محل ۱۲۶ متر مکعب پیش بینی شده است. همچنین در طرح اضطراری تهیه شده توسط شهرداری تهران برای شرایط اضطرار و برای سیلاب با دوره بازگشت ۲۵ سال ۷۰ متر مکعب در ثانیه پیش بینی شده که متاسفانه هیچ یک از این طرح‌ها تا کنون اجرا نشده است و خطر وقوع سیل در این منطقه با توجه به فصل بارندگی بسیار محتمل است. 

وی افزود: از دستگاه‌های مسئول در این امر درخواست می‌شود ورود جدی به این مسئله داشته باشند تا مسیر رود به مسیر طبیعی خود برگردد و از وقوع سیلاب پیشگیری شود. 

رضا رجب زاده شهردار منطقه ۲۱ نیز در این نشست با بیان اینکه تکلیف قانونی اجرای طرح بر عهده شرکت آب منطقه‌ای است، افزود: باید وظایف هر دستگاه به صورت قانونی مشخص و تعیین شود و شرکت آب منطقه‌ای باید نسبت به آزادسازی مسیل‌ها در این محدوده، تعیین وظیفه قانونی دستگاه‌های مسئول اقدام نماید و شهرداری تهران نیز همکاری‌های لازم را انجام می‌دهد. 

یعقوب هوشیار شهردار منطقه ۱۸ نیز در این نشست افزود: باید طرح جامع و نحوه رهاسازی آب بعد از پادگان شهید کلاهدوز تدوین شود. 

به گزارش روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، در ادامه این نشست هر یک از نمایندگان سازمان‌های مسئول نقطه نظرات و پیشنهادات خود را مطرح نموده و مقرر شد این موضوع از طریق قرارگاه ثارالله پیگیری و با حضور نماینده آن جلسه آتی برگزار شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز