خبرگزاری کار ایران

استقبال تهرانی‌ها از مراکز واکسیناسیون سیار شهرداری تهران

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۴۴۶۶

سخنگوی ستاد کرونای شهرداری تهران، جزئیات فاز دوم پویش «تهران دوباره جان می گیرد» را تشریح کرد و گفت: با توجه به اینکه استقبال خوبی از خودروهای ون شد، بیش از ۲۴ هزار نفر واکسینه شدند و همچنان ون ها به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

به گزارش ایلنا،‌ علی نصیری سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران درخصوص اجرای فاز دوم پویش «تهران دوباره جان می گیرد» گفت: در دوره جدید مدیریت شهری با توجه به اینکه مدیریت بحران کرونا جزو برنامه‌های اصلی شهرداری تهران قرار گرفت و رویکرد جدیدی در شهرداری آغاز شد.

سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران درباره کارهای انجام شده درخصوص واکسیناسیون شهروندان قبل از این طرح گفت: پیش از این شهرداری تهران وظایف خود را درباره واکسیناسیون انجام داده و مراکز و تجهیزاتی را برای این کار اختصاص داده بود که در مراکز واکسیناسیون شهرداری ۲ میلیون دُز واکسن تزریق انجام شد.  

نصیری عنوان کرد: از ابتدای مهر ماه مقرر شد که شهرداری با همه توان و امکانات خود علاوه بر تجهیز مکان، نیروی انسانی را نیز برای واکسیناسیون به کار گیرد.  

او افزود: جمعه ۱ مهر ماه ۲۶ مرکز واکسیناسیون تحت عنوان شهر واکسن شامل ۱۳ مرکز ثابت، ۳ مرکز خودرویی و ۱۰ مرکز سیار(خودرو ون) افتتاح شد.  

سخنگوی ستاد مدیریت بحران کرونای شهرداری تهران ادامه داد: مراکز ثابت و خودرویی به عموم شهروندان خدمت رسانی می کردند. اما خودروهای ون به واکسیناسیون گروه‌های آسیب پذیر مانند معتادان، ‌ کارتن خواب ها، کودکان کار و خانواه آن هاو حاشیه‌نشین‌ها اختصاص دارد.

نصیری اضافه کرد: کارکنان شهرداری تهران  به سامان سراها، گاراژ ها و میادین میوه و تره‌بار  مراجعه کرده و گروه های آسیب پذیر را واکسینه کردند.

او درباره آمار واکسیناسیون مراکز سیار بیان کرد: با توجه به اینکه استقبال خوبی از خودروهای ون شد، بیش از ۲۴ هزار نفر واکسینه شدند و همچنان  ون ها به فعالیت خود ادامه خواهند داد.  

سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران درخصوص نحوه فعالیت سامانه ۱۳۷ گفت: از روز گذشته سامانه ۱۳۷ برای افراد کم برخوردار شروع به کار کرده و شهروندان می توانند با شماره گیری کد ۶  با مشاهده افراد آسیب‌پذیر، درخواست کرده تا واکسیناتورها برای انجام واکسیناسیون به محل مراجعه کنند.  

نصیری درباره تعطیلی برخی از مراکز واکسیناسیون افزود: عدم استقبال از مراکز ثابت و خودوریی، باعث تعطیلی تعدای از این مراکز شد و این ظرفیت ها به سمت اتوبوس‌های زندگی منتقل شد.

او ادامه داد: در مرحله دوم پویش جهادی واکسیناسیون در ۲۲ اتوبوس، ۲۲ ایستگاه مترو و ۲۲۰ مسجد تزریق واکسن انجام خواهد شد.

بر اساس گزارش سایت شهر، سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران درخصوص ادامه روند واکسیناسیون در درمانگاه‌های شرکت شهر سالم عنوان کرد: درمانگاه‌های شرکت شهر سالم شهرداری تهران همچنان در خدمت شهروندان خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز