خبرگزاری کار ایران

پیام وزیرآموزش و پرورش به مناسبت برگزاری سومین یادواره شهدای دانش‌آموز و فرهنگی

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۹۶۸۶

وزیر آموزش و پرورش به مناسبت برگزاری سومین یادواره شهدای دانش آموز و فرهنگی (طرح ملی لاله‌های روشن)، پیامی صادر کرد.

به گزارش ایلنا، متن پیام یوسف نوری؛ به شرح زیر است:

شهدا رفته‌اند و اصالتی از جنس آگاهی و حرکت بر دوش ما باقی گذاشته اند، شهادت مرز زمین و آسمان است و شهدا مرزبانان هماره بیداری هستند.

حضور حماسی دانش‌آموزان و فرهنگیان در سال‌های سرنوشت ساز دفاع مقدس و صیانت از هویت دینی، انقلابی و ملی میهن عزیزمان بر کسی پوشیده نیست، این حضور توأمان معلم و دانش آموز در سنگر دفاع از استقلال و تمامیت ارضی میهن عزیزمان، بزرگ‌ترین درس آزادگی و انسانیت است که باید سر لوحه فلسفه نظام تعلیم و تربیت قرار گیرد.

اجرای سومین دوره طرح ملی (لاله‌های روشن) یادواره شهدای دانش آموز و فرهنگی با عنوان «۴۰هزار شهید، ۴۰هزار یادواره، ۴۰هزار مدرسه» طرحی ماندگار و ارزشمند در جهت صیانت از میراث گرانبهای شهدای معزز و ترویج فرهنگ غنی و حیات بخش ایثار و مقاومت و شهادت است.

ضمن ارج نهادن به مقام شامخ شهیدان بخصوص شهدای دانش آموز وفرهنگی، برآنیم مسیر آنان را در خاطر بنشانیم و به خاطر بسپاریم که آنچه تاکنون اقتدار و استقلال این مرز و بوم را پاس داشته، هویت دینی و انقلابی بزرگ مردان و شیر زنان ایثارگری بوده که فراتر از دل مشغولی‌ها و وابستگی‌های مادی و تنها به اعتلای حقیقی و راستین ملت بزرگ ایران اندیشیده‌اند.

یادشان را گرامی می‌دارم و به روح بلند و آسمانی‌شان سلام و درود بی‌پایان هدیه می‌کنم و از یکایک دست‌اندرکاران برپایی این یادواره باشکوه در ادارات کل آموزش و پرورش و مدارس سراسر کشور و همچنین خانواده‌های معظم و یادگاران شهدای عزیز که این فرصت تربیتی را به عنوان مکتب و مدرسه‌ای درس آموز برای دانش‌آموزان و آینده‌سازان کشور ایران بزرگ اسلامی فراهم نموده اند، قدردانی می‌نمایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز