خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

مکاتبه با سازمان مدیریت برای تبدیل وضعیت ۲ هزار پرسنل قراردادی شهرداری/ تنظیم دستورالعملی برای نظارت بر حقوق کارگران

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۹۳۷۵

معاون شهردار تهران گفت:‌ در حال برنامه‌ریزی برای تنظیم دستورالعملی هستیم تا نظارتی بر حقوق کارگران داشته باشیم و به آن‌ها ظلم نشود و دقیقا در قراردادهای پیمانکاری این موارد روشن شود.

«لطف الله فروزنده» معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به سوالی درباره حذف ردیف اعتباری تسهیلات مالی خارجی جهت ساخت و بهره‌برداری خطوط قطار شهری و طرح کاهش آلودگی هوا از بودجه ۱۴۰۱ دولت اظهار کرد: با حضور آقای چمران و شهردار تهران جلسه مفصلی با آقای میرکاظمی (رئیس سازمان برنامه و بودجه) داشتیم و تمامی بندهایی که مربوط به شهرداری بود و کار شهرداری را در بودجه تسریع می‌کرد تا بتوانیم از ظرفیت‌های مربوطه استفاده کنیم در آن جلسه پذیرفته شد. 

او ادامه داد: در این جلسه مطرح شد که مساله تهاتر لازم نیست در بودجه درج شود و گفتند اختیار خودمان است و آن را انجام می‌دهیم. همچنین بحث فاینانس را نیز اعلام کردند و اختیار خودمان است و نیاز به بودجه نیست و دو بند دیگر نیز در بودجه آمده است. 

معاون شهردار تهران گفت: الان مساله‌ای نداریم و بودجه ۱۴۰۱ منتشر شده است، محتوای آن را بررسی می‌کنیم و اگر موردی بود که به آن توجه نشده را حتما از طریق مجلس پیگیری خواهیم کرد. 

او در واکنش به حذف بودجه طرح کاهش آلودگی هوا از تسهیلات مالی خارجی اظهار کرد: این مورد را حتما پیگیری می‌کنیم. یکی از کارهایی که کردیم این بود که تکالیف دستگاه‌ها را در رابطه با هوای پاک و بهبود وضعیت محیط زیست احصا کردیم و به دولت اعلام کردیم. انشالله در مجلس هم که قانون است و دستگاه‌ها نسبت به آلودگی هوا تکلیف دارند، پیگیری می‌کنیم تا جایی که بتوانیم محقق شود. 

فروزنده در پاسخ به سوال دیگری درباره تبدیل وضعیت پرسنل شهرداری تهران و تذکر عضو شورا مبنی بر تغییر وضعیت هزار نفر از پرسنل سازمان ورزش اظهار کرد: این مساله را باید بررسی کنیم. تعدادی از پرسنل شهرداری رسمی و تعدادی قراردادی هستند. تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی به رسمی نیازمند مجوز از سازمان مدیریت است. 

معاون شهردار تهران ادامه داد: با سازمان مدیریت مکاتبه و مشغول گفت و گو هستیم تا بتوانیم برای بخشی از نیروهای قراردادی مجوز بگیریم و قرارداد آن‌ها را تبدیل به رسمی کنیم. 

او در پاسخ به این سوال که چه تعداد از نیروها تبدیل وضعیت می‌شوند؟ اظهار کرد: با توجه به وضعیت پست‌ها سقف تبدیل وضعیت روی دو هزار نفر است. در رابطه با سایر نیروهایی که حجمی هستند این افراد ارتباط استخدامی با شهرداری ندارند. باید مراقب بود که ظلمی در حق آن‌ها نشود و پیمانکارها حقوق آن‌ها را ضایع نکنند. 

او در واکنش به اینکه حقوق کارگرانی که برای شهرداری تهران کار می‌کنند به نسبت حقوق کارمندان شهرداری تفاوت بسیاری دارد، اظهار کرد: کارگران جزو هادیان شهر هستند و قرارداد مستقیم دارند و شرایطی همانند نیروهای حجمی دارند. این یک موضوع کشوری است و در سطح کشور باید وضعیت نیروهای حجمی را ساماندهی کنند که رئیس جمهور در این زمینه سازمان امور استخدامی را موظف کرده است. چارچوبی که ببندند ما نیز تابع آن هستیم. 

معاون شهردار تهران ادامه داد: اما برای اینکه خودمان بتوانیم نظارت بهتری داشته باشیم در حال برنامه ریزی برای تنظیم دستورالعملی هستیم تا نظارتی بر حقوق کارگران داشته باشیم و به آن‌ها ظلم نشود و دقیقا در قراردادهای پیمانکاری این موارد روشن شود. 

فروزنده در واکنش به اینکه دستورالعمل‌های نظارت وجود دارد، اما اجرا نمی‌شود، اظهار کرد: باید قوانین درخصوص کارگران را اجرا کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز