خبرگزاری کار ایران

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ:

معضل آلودگی هوا هیچ‌گاه به طور کامل حل نشده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۶۴۱۲

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از انجام ۲۰ میلیون سفر در شهر تهران خبر داد و گفت: این ترددها آلودگی هوا را بیشتر می‌کند.

به گزارش ایلنا، سردار محمدحسین حمیدی درباره وضعیت آلودگی هوا و ترافیک معابر پایتخت گفت:‌ ترافیک موضوع جدیدی در تهران نیست و از زمان های گذشته تا کنون همواره محل بحث بوده است، به طوری که روزنامه‌ها در دهه ۴۰ و ۵۰ نیز بابت ترافیک ابراز نگرانی کرده بودند.

وی با بیان اینکه دو مساله ترافیک و آلودگی هوا هیچگاه در تهران حل نشد، گفت:‌ البته این موارد گاهی در نتیجه اقدامات انجام شده، کمتر شده و رو به بهبود رفته است، اما هیچگاه به طور کامل حل نشده است.

حمیدی با بیان اینکه طبق اسناد رسانه‌ای در اوایل دهه ۵۰ رییس راهنمایی و رانندگی وقت تهران، ترافیک این شهر را قاراشمیش دانسته بود، گفت:‌ این وضعیت در شرایطی اعلام شده که جمعیت تهران در آن ایام حدود چهار و نیم میلیون نفر بوده و تعداد کل‌ خودروها در کشور نیز حدود یک میلیون و هفتصد و پنجاه هزار وسیله نقلیه بوده است. در حال حاضر نیز طبق آمار سال ۱۳۹۹  سیزده میلیون جمعیت ثابت و شناور در شهر تهران فعالند. چهار تا پنج میلیون نفرجمعیت شناور است و تمام این موارد بر بار ترافیکی تهران اثرگذار است. همچنین چهارمیلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت و چهار میلیون و ۲۵۰ هزار دستگاه خودرو در سطح شهر تهران در حال تردد هستند.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد:‌ اگر بنا بود وضعیت به همان شکل دهه ۵۰ ادامه پیدا کند، امروز وضعیت ترافیک به مراتب بدتر و غیر قابل تحمل تر بود. اما  طی سال‌های اخیر توسعه تونل ها و خیابان ها و اتوبان ها و کمربندی ها و ... سبب شده تا ظرفیت بیشتر شود، وگرنه ۲۰ سال پیش تهران قفل شده بود.

وی گفت: به مدد سامانه ها و  سیستم هایی که در اختیار  مدریت شهری قرار گرفته است و توسعه و عمران و آبادانی که در سطح شهر اتفاق افتاده، ترافیک تهران از قفل شدن در دهه های گذشته نجات پیدا کرده است؛ اما آلودگی هوا بیشتر شده است چرا که هر چقدر جمعیت بیشتر شود تعداد سفرها نیز بیشتر می‌شود. در حال حاضر ۲۰ میلیون سفر در شهر تهران اتفاق می افتد که عمدتا با وسیله نقلیه عمومی  و شخصی انجام می‌شود و این ترددها  آلودگی هوا را بیشتر می‌کند. 

حمیدی ادامه داد:‌ از طرف دیگر نیز هر چقدر تقاضای سفر بیشتر باشد؛ عمدتا ناوگان حمل و نقل عمومی که سوخت آن دیزل است باعث افزایش آلودگی هوا می‌شود.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه دیگر مثل قدیم نیست که آلودگی هوا فقط در شش ماهه دوم سال بروز کند، گفت:‌ در شش ماهه اول هم ما شاهد آلودگی هوا هستیم.

حمیدی گفت: مادامی که افزایش مهاجرت و افزایش خودرو را در شهر تهران داشته باشیم و همین روندی که منجر به رشد ۲۲ درصدی خودروها در سال‌های اخیر شده، ادامه پیدا کند، باید این سوال را مطرح کنیم که شهر تهران چقدر می تواند گنجایش داشته باشد و چه میزان می‌تواند گسترش پیدا کند و آیا این شهر برای زندگی انسان ها فضای مناسب خواهد داشت؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز