خبرگزاری کار ایران

برنامه عملیاتی برای تولید ۳۰ درصد مرغ مورد نیاز استان تهران

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۵۲۲۵

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران گفت: با شناسایی ظرفیت ها و ایجادمزارع بزرگ پرورش مرغ(مگافارم ها) باید حداقل ۳۰ درصد مرغ موردنیاز استان تامین شود.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران؛ حشمت اله در شانزدهمین جلسه کارگروه رفع موانع سرمایه گذاری مشترک با بیست و یکمین جلسه کمیته اقدام اقتصادی و مقابله با تحریم ها اظهار داشت: ضرورت دارد با توجه به جمعیت متراکم و مصرف مور نیاز استان تهران دستگاه‌های اجرایی ذی ربط نسبت به شناسایی و احیا ظرفیت های استان در زمینه تولید گوشت قرمز، مرغ و تخم مرغ برنامه ریزی لازم را به عمل آورند.

وی با تاکید بر اجرای برنامه عملیاتی افزایش تولید مرغ و تخم مرغ استان افزود: با شناسایی ظرفیت ها و ایجادمزارع بزرگ پرورش مرغ(مگافارم ها) باید حداقل ۳۰ درصد مرغ موردنیاز استان تامین گردد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران عنوان کرد: با توجه به محدویت تخصیص منابع آب در استان دستگاه‌های جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، دامپزشکی و آب منطقه ای موظف به شناسایی حداقل ۱۲ نقطه در سطح استان شده اند که پس از شناسایی و انجام اقدامات کارشناسی نسبت به ایجاد مزارع پرورش مرغ اقدام گردد.

عسگری با اشاره به مشکلات میدان عرضه دام زنده (سامان دام) که سال ها راکد مانده گفت: باتعیین تکلیف بانک و اقاله آن به مالک اولیه در آستانه فعالیت قرار دارد و سازمان جهاد کشاورزی و دامپزشکی استان ضمن همکاری و پشتیبانی در رونق هرچه بیشتر این میدان با اتحادیه تعاونی های عشایری کشور وارد تفاهم شوند تا دام مازاد عشایر سراسر کشور نیز خریداری و در این میدان عرضه شود.

وی در ادامه با تاکید برتامین گوشت قرمز استان به پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی پروژه یک کشتارگاه اشاره کرد و افزود: تدابیر لازم جهت تکمیل این پروژه بر مبنای اصول بهداشتی اندیشیده شده و دستگاه‌های اجرایی ذی ربط مکلف به انجام وظایف و اقدامات فوری هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز