خبرگزاری کار ایران

اگر علائم شبیه به سرماخوردگی دارید هوشمندانه رفتار کنید

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۰۷۵۲

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اطلاعیه شماره ۳ خود از هموطنان عزیز درخواست کرد؛ اگر علائمی شبیه به سرماخوردگی دارند هوشمندانه رفتار کرده، به نزدیکترین مرکز بهداشتی مراجعه و حتما تست PCR بدهند.

به گزارش ایلنا به نقل از وبدا، در این اطلاعیه آمده است:

با شروع فصل سرما انتظار می رود سرما خوردگی و آنفولانزا هم در جامعه گسترش یابند. از آنجاییکه علائم این بیماری ها بسیار شبیه به کرونا هست. مخصوصا در ارتباط با واریانت دلتا که واریانت غالب در کشور ما و دنیا می باشد و ابتلا به این واریانت با علائمی نظیر سر درد، آب ریزش بینی، سرفه و علائمی نظیر آن همراه می باشد. با داشتن چنین علائمی باید مشکوک به کرونا در نظر گرفته شوید و برای حصول اطمینان  می توانید تست پی سی آر دهید. به یاد داشته باشیم بیماری کرونا یک بیماری با چندین علامت می باشد و از بین رفتن حس چشایی و بویایی تنها یکی از چند علائم بیماری است. روزانه تست صدها نفر از هموطنان علی رغم داشتن حس بویایی و چشایی مثبت اعلام می شود و حتی برخی از آنها به خاطر وخامت بیماری در بیمارستان بستری می شوند.

ویروس کرونا قدرت سرایت بالایی دارد و امکان دارد شما اولین فردی در خانواده باشید که به بیماری مبتلا می شوید و می توانید دیگر اعضای خانواده را مبتلا کنید. لطفا در صورت بروز هر گونه علائم سرماخوردگی قرنطینه شوید و یا به نزدیکترین مرکز بهداشتی مراجعه کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز