خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو:

تقاضا برای واکسن برکت بسیار بالاست/ واکسن کرونای داخلی به وفور موجود است

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۲۴۶۴

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت:‌برکت تا به حال ده میلیون دوز واکسن تحویل داده است، حدود شش میلیون دوز در قرنطینه دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «حیدر محمدی» مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو در جمع خبرنگاران در حاشیه نشست افتتاحیه نمایشگاه ایران فارما گفت: ما در سال ۹۹ از نظر عددی ۹۹ درصد حجم بازار دارویی‌مان را تولید کنندگان داروی داخلی به خودشان اختصاص دادند که تقریبا نسبت به سال گذشته دو درصد رشد داشت. 

او افزود: از نظر ریالی، ۷۰ درصد سهم ریالی بازار به ۸۵ درصد در سال جاری افزایش پیدا کرد. ما سال گذشته بالغ بر ۳۶ هزار میلیارد تومان عدد بازار دارویی‌مان بود که نشان می‌دهد به شدت از سمت واردات به سمت تولید می‌رویم. 

او افزود: در حوزه تولید واکسن کرونا در حال حاضر سه تولید کننده واکسن مجوز مصرف اضطراری گرفتند. چند تولید کننده هم در مسیر افزایش تولید هستند که امیدواریم به زودی وارد عرصه شوند. در کل صنعت دارویی ما با افتخار جزو اولین‌های دنیاست. 

/محمدی در پاسخ به این سوال که در روزهای آینده محموله‌های جدیدی از واکسن کرونا وارد کشور خواهد شد، گفت: تا این لحظه در حدود ۱۰۰ میلیون دوز واکسن تحویل گرفته‌ایم که بخش اعظم و نود درصد آن مربوط به حوزه واردات بوده است و حدود ده میلیون دوز آن مربوط به تولیدات داخل بوده است. مجموع در اختیار گرفتن تولید داخل و خارجی تا مرز ۲۰۰ میلیون دوز ادامه پیدا خواهد کرد. 

او در پاسخ به سوالی درباره واردات واکسن جانسون‌ اند جانسون گفت: فعلا برنامه‌ای برای واردات این واکسن نیست. قول داده بودند که به ما واکسن بدهند اما محقق نشد. ما هم با توجه به اینکه تولید داخلی‌مان زیاد است و مشکلی برای واکسن نداریم، اصراری نداشتیم که ارسال کنند. به وفور تولید داخل موجود است و مستمرا تولید داخلی‌مان افزایش پیدا می‌کند. 

محمدی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه علت محدود بودن واکسن برکت در مراکز واکسیناسیون چیست، گفت: برکت تا به حال ده میلیون دوز واکسن تحویل داده است، حدود شش میلیون دوز در قرنطینه دارد، اما به این دلیل که تقاضا برای برکت بسیار بالاست، باعث شده است که این اتفاق رخ بدهد. الان با ورود پاستور و اسپایکوژن که هردو هم تولید داخل هستند، فکر می‌کنم این کمبود مقداری کم شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز