خبرگزاری کار ایران

لزوم آموزش مهارت های زندگی برای آقایان/ اعتبار ۵ میلیاردی برای حمایت از دانش آموزان نیازمند

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۸۱۱۹

​معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: مهارت های زندگی باید برای آقایان هم اجرا شود تا با حقوق خانواده آشنایی بیشتری کسب کنند.

به گزارش ایلنا، انسیه خزعلی در سفر استانی خود به کهکیلویه و بویراحمد در دیدار با نماینده ولی فقیه  در استان ضمن اشاره به اهمیت همراهی علما و ائمه جمعه در حل مشکلات حوزه زنان و خانواده گفت: به برکت انقلاب اسلامی تغییرات زیادی در حوزه پیشرفت زنان در تمامی حوزه ها صورت گرفته است ولی در جهت حل مسائل باید تلاش بیشتری صورت گیرد. سبک زندگی اسلامی تا حدودی ضعیف شده که باید برنامه ریزی نماییم تا هویت اسلامی- ایرانی به خانواده ها برگردد.

 وی در ادامه گفت: از دیگر مشکلات حوزه خانواده، پیرشدن جمعیت و کاهش فرزندآوری است که لازمه پیشگیری از آن تقویت کانون خانواده است. مهارت های زندگی باید برای آقایان هم اجرا شود تا با حقوق خانواده آشنایی بیشتری کسب کنند و حق تحصیل دختران توسط خانواده خصوصا پدر باید به رسمیت شناخته شود تا دختران و کودکان بازمانده از تحصیل نداشته باشیم. 

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری بر این امر تایید کرد : از وظایف ماست که کاری کنیم که ضمن توجه به مدرنیته، هویت اصیل ایرانی اسلامی خود را حفظ نماییم و با تلفیق این دو باعث بهبود وضعیت جامعه شویم. ایجاد شغل برای زنان سرپرست خانوار نیز از برنامه های ماست.

 خزعلی در دیدار دیگری با جمعی از نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن  برشمردن اهمیت افزایش سواد در بین دختران زنان و دختران گفت: ما نباید در بین دخترانمان معضل بی سوادی داشته باشیم. دختران ما، باید دارای تحصیلات عالیه و خوب باشند. بحث بازماندگی از تحصیل باید با قوت پیگیری شود. برای حمایت از دانش آموزان نیازمند پنج میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است تا کمک کند که خللی در امر تحصیل آنان اتفاق نیافتد.

وی در ادامه به این نکته اشاره کرد که دولت تلاش دارد حداکثر امکانات خود را در جهت عدالت و رفاه فراگیر به کار بگیرد. ما باید در جهت تحقق این اهداف، ظرفیت های هر استان را در نظر بگیریم و با کمک شما زنان توانمند در این راه گام برداریم. تولید از مهم ترین دغدغه های کشور است که با کمک شما بانوان در این امر موفق خواهیم بود. تسهیلاتی را برای زنان کارآفرین به صورت اعطای تسهیلات به ویژه در روستاها در نظر گرفته ایم. قطعا مشکلاتی هم هست اما شما می توانید این دشواری ها و مشکلات را پشت سر بگذارید و با مقاومت به پیشبرد اهداف کشور اسلامی مان و استان کمک کنید.

خزعلی در ادامه نشست به اهمیت هنر و ادبیات پرداخت و گفت: در بحث هنر و ادبیات باید آن کاری را انجام داد که بتواند فرهنگ پویای ما را به دیگران منتقل کند و باید از این اقدام حمایت کنیم.

معاون امور زنان و خانواده دولت سیزدهم در این نشست اشاره ای هم به آسیب های اجتماعی حوزه زنان داشت و تصریح کرد: در این استان مسائل حادی چون خودکشی زنان و طلاق وجود دارد که نیازمند دوره های مشاوره ای قوی می باشد و ما باید پیگیری کنیم که این مسائل حل شود. تلاش می کنیم تا حمایت هایی در قالب تسهیلات و اعتباراتی جهت اجرای طرح های اجتماعی برای پیشگیری از این آسیب ها تامین کنیم.

براساس گزارش پایگاه خبری معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، در این دیدار صمیمی، بانوان نخبه استان کهگیلویه و بویراحمد مشکلات خود را مطرح و راهکارها و ایده های خود را جهت حل مسائل ارائه دادند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز