خبرگزاری کار ایران

میزان آلودگی در شهر ری ۳۰ تا ۴۰ درصد بیشتر از میانگین شهر تهران/تهدید سلامت مردم محله جوانمرد قصاب به دلیل عبور کابل های فشار قوی

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۷۸۷۴

سخنگوی شورای شهر تهران نسبت به تهدید سلامت مردم محله جوانمرد قصاب به دلیل عبور کابل های فشار قوی هشدار داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جریان جلسه امروز شورای شهر تهران شهرداران دو منطقه یک و ۲۰ بمنظور ارائه گزارشی از عملکرد شهرداری در این مناطق در صحن شورای شهر حاضر شدند. 

فرهاد افشار، شهردار منطقه ۲۰ تهران در گزارش خود به موضوعات مختلفی اشاره کرد و گفت: یکی از تفاوت‌هایی که در ری اهمیت دارد تفاوت چالش‌های این منطقه با سایر مناطق تهران است که یکی از آن‌ها پایین بودن سرانه خدمات نسبت به سایر مناطق تهران است. تداخلات مدیریتی در زمینه حریم ری دیگر چالش این منطقه است. 

او ادامه داد: به واسطه‌عدم ابلاغ طرح جامع حریم ری نحوه استفاده از ۱۸۰ کیلومتری حریم ری مشخص نیست. 

افشار در ادامه صحبت‌های خود به گسل‌های موجود در ری و مدیریت بحران در این منطقه اشاره کرد و گفت: خطوط برق ری تهدید دیگر در این منطقه است. بعلاوه حاشیه نشینی در ری دیگر مشکل موجود در این منطقه است و به دلیل مشکلات معیشتی شاهد گسترش حاشیه نشینی در ری هستیم. 

شهردار منطقه ۲۰ با بیان اینکه چالش‌های منطقه مدیریت شهری را وادار کرد تا برنامه‌ای را تعریف کند که مبتنی بر دو آیتم روش برنامه ریزی هسته‌های مرکزی توسعه و روش برنامه ریزی استراتژیک مبتنی بر روش برایسون بوده است. 

افشار در ادامه با اشاره به اینکه پایدارسازی منابع درآمدی و توسعه اجتماعی دو نکته کلیدی دیگری است که در این منطقه به آن توجه شد گفت: مدیریت ترافیک این منطقه از اهمیت بالایی برخوردار است. 

شهردار منطقه ۲۰ با اشاره به آلودگی در ری گفت: در روزهای آلوده تهران رقم آلودگی در ری ۳۰ تا ۴۰ درصد بیشتر از میانگین تهران است و در سه سال گذشته سرانه فضای سبز ری سه متر ارتقا پیدا کرد. 

به گزارش ایلنا، در ادامه اعضای شورای شهر پس از استماع گزارش شهردار منطقه ۲۰ به طرح سوالات و مسائلی در زمینه این گزارش پرداختند. 

مهدی اقراریان به‌عدم اجرای طرح حریم ری اشاره کرد و گفت: در شهر ری با چالش‌هایی در زمینه حریم مواجه هستیم برای حریم شهر ری چه اقدام عملی انجام شده است؟ 

زهرا شمس احسان نیز در واکنش به این گزارش گفت:در حال حاضر یکی از مهمترین منابع درآمدی پایدار حوزه گردشگری است که باید نسبت به آن اهتمام لازم در نظر گرفته شود. در این راستا طرح مرمت چشمه علی در حال اجرا است که برای بهره وری از این طرح اقدامات ویژه و تکمیلی نیاز است که در کمیسیون فرهنگی پیگیری خواهد شد. 

او ادامه داد: سلامت جسمی و روانی مرم محله جوانمرد قصاب به دلیل عبور کابل‌های فشار قوی تحت الشعاع قرار گرفته است که متاسفانه این مسئله توسط شهرداری مورد توجه قرار نگرفته است. 

نرگس معدنی‌پور نیز پس از استماع گزارش شهردار منطقه ۲۰ گفت: مجموعه کوثر ۳ که بیش از ۶۰ زن سرپرست خانوار در این مجموعه تحت پوشش هستند و با سابقه طولانی در حال فعالیت است و عملکرد خوبی هم دارد اخیراً با اخطاریه‌ای از سوی شهرداری برای تعطیلی مواجه شده است و از شهرداری درخواست می‌کنم برای فعالیت این مجموعه همکاری کنند. 

سید احمد آقامیری نیز به مساله فضای سبز در منطقه ۲۰ اشاره کرد و گفت: اعلام کردید که سرانه فضای سبز در شهر ری ۳ متر اضافه شده و بر اساس آمارها باید بیش از ۱ میلیون فضای سبز ایجاد شده باشد اما در آمارها از احداث تنها یک پارک ۸ هکتاری سخن گفتید. باقی بوستان‌ها را نیز تنها به روشنایی و صندلی تجهیز کردید اما این بوستان‌ها از قبل وجود داشته لذا توضیح دهید که این سرانه چه شده است. 

او همچنین خواهان ارائه گزارشی از اجرای پروژه‌های کوچک مقیاس در این منطقه شد. 

علیرضا نادعلی در سوال خود از شهردار منطقه ۲۰ به مساله مهاجران افغانستانی اشاره و درخواست کرد شهردار منطقه خدماتی را که برای مهاجران افغانستانی با توجه به اینکه اکثریت آن‌ها در منطقه ۲۰ ساکن هستند ارائه دهد. 

حبیب کاشانی به طولانی شدن زمان ارائه گزارش اشاره کرد و گفت: در آیین نامه‌های شورا زمان نطق، زمان ارائه گزارش، زمان تذکر مشخص است که باید به آن‌ها توجه شود و به مدیریت زمان در جلسه دقت شود تا بیشترین استفاده را از جلسه ببریم. 

به گزارش ایلنا پس از استماع گزارش شهردار منطقه ۲۰ نوبت به گزارش شهردار منطقه یک رسید اما به دلیل طولانی شدن زمان جلسه، پرویز سروری درخواست تمدید ساعت را تا یک بعد از ظهر مطرح کرد تا شهردار منطقه یک نیز بتواند گزارش خود را ارائه دهد که با مخالفت اعضا روبرو شد. برخی از اعضا اعلام کردند که ساعت ۱۲ قرار است جلسه کمیسیون‌ها برگزار شود و بهتر است وقت جلسه تمدید نشود. سروری از اعضا درخواست کرد از جلسات بعدی زمان برگزاری جلسات کمیسیون‌ها را از ساعت یک بعد از ظهر به بعد تنظیم کنند چرا که جلسات شورا ممکن است بیشتر از ساعت مقرر طول بکشد. در نهایت شهردار منطقه یک گزارش خود را قرائت نکرد و اعضا ادامه جلسه را به انتخاب نمایندگان در کارگروه‌های مختلف اختصاص یافت. 

در ابتدا انتخاب یک نفر برای عضویت در کارگروه ساماندهی دکل ها، آنتن‌ها و ایستگاه‌های ارتباط رادیویی مورد بررسی قرار گرفت که به پیشنهاد سروری به جلسه هم اندیشی روز شنبه موکول شد تا بحث و بررسی بیشتری به دلیل موضوعات فنی آن بین اعضا صورت گیرد و در جلسه روز یکشنبه به رای گذاشته شود. 

به گزارش ایلنا در ادامه جلسه انتخاب نمایندگان شورای اسلامی شهر تهران تشکیل ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت‌های سازمان‌های مردم نهاد و عضویت در ستاد مذکور را در دستور کار قرار دادند و با موافقت اعضای شورا زهرا شمس احسان و سید احمد علوی به عنوان دو نماینده کمیسیون در این ستاد معرفی شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز