خبرگزاری کار ایران

اجرای طرح "نذر آب" در ۴ استان دچار خشکسالی آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۱۷۸۲

رئیس سازمان داوطلبان از آغاز اجرای طرح "نذرآب ۴" خبر داد و گفت: با توجه به اینکه شرایط کرونا در برخی از استان ها رو به بهبود است، طرح نذر آب ۴ از امروز؛ دوم شهریورماه باهدف تأمین آب پایدار در ۴ استان (۱۵ شهرستان) دچار خشکسالی آغاز شد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، محمد نصیری، با اشاره به تنش آبی ایجادشده در استان‌های جنوبی کشور گفت: امسال طرح نذرآب ۴ مانند سال‌های گذشته در استان‌های کمتر برخوردار و درگیر با تنش آبی اجرا می‌شود و هلال‌احمر در این مناطق؛ خدمات معیشت محور، سلامت‌محور و تأمین آب شرب سالم را در دستور کار خود قرار داده است.

نصیری با تأکید بر رعایت شیوه‌نامه‌ها در اجرای این طرح افزود: نذرآب ۴ به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا، با تأخیر انجام شد و اکنون‌که این طرح آغازشده تمامی اقدامات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در همه مراحل انجام خواهد شد.

رئیس سازمان داوطلبان با اشاره به هدف نهایی طرح گفت: هدف از انجام طرح نذرآب ۴، تأمین آب پایدار با استفاده از ظرفیت داوطلبان و خیرین است، در این طرح تا پایان شهریورماه در ۳۳۳ روستا، عملیات آب‌رسانی کامل و پایدار انجام می‌شود.

شهرستان‌های هیرمند، کنارک، دشت یاری، مهرستان، ایرانشهر، دلگان، سیب و سوران و زهک از استان سیستان‌و‌بلوچستان، شهرستان‌های درمیان، سربیشه و نهبندان از استان خراسان جنوبی، شهرستان‌های سیریک و میناب از استان هرمزگان و شهرستان‌های نرماشیر و فهرج از استان کرمان، مناطق تحت پوشش نذر آب هستند.

«طرح نذر آب» از سه سال پیش و به دنبال بحران خشکسالی در استان‌های جنوب و جنوب شرقی کشور، با هدف تامین آب شرب مناطق محروم با کمک مردم و به همت جمعیت هلال احمر اجرا شده است. در این طرح، علاوه بر آبرسانی به شهرهای درگیر با خشکسالی، اموری از جمله حضور داوطلبانه پزشکان و ویزیت رایگان مردم، توزیع بسته‌های معیشتی و ... نیز انجام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز