خبرگزاری کار ایران

واکسیناسیون مددجویان مراکز ماده ۱۶/ پرسنل ا ورژانس اجتماعی واکسینه شدند/توضیح درباره تزریق واکسن به افراد دارای معلولیت بسترگرا در منزل

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۹۸۱۶

مدیرکل بهزیستی استان تهران با ارائه توضیحاتی درباره واکسیناسیون افراد دارای معلولیت بسترگرا که در منزل نگهداری می شوند، گفت: نیروهای اورژانس اجتماعی در دو روز گذشته واکسینه شده اند.

«امین شاهرخی» مدیرکل بهزیستی استان تهران در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره واکسیناسیون مددجویان مراکز ماده ۱۶ گفت: لیست تمام مددجویان حاضر در مراکز ماده ۱۶ که تحت نظر بهزیستی هستند به سازمان بهزیستی کشور ارائه شده تا در اختیار وزارت بهداشت قرار بگیرد. 

وی ادامه داد: ما اطلاعات کامل مددجویان حاضر در کمپ های ماده ۱۶ و افراد دارای معلولیت بسترگرا که در منزل حضور دارند را به دانشگاه های علوم پزشکی اعلام کرده ایم. 

مدیرکل بهزیستی استان تهران خاطرنشان کرد: حدود ۳ هزار و ۵۰۰ مددجو در حال حاضر در مراکز ماده ۱۶ حضور دارند که اسامی همه این افراد برای دریافت واکسن اعلام شده است همچنین اسامی پرسنل مراکز مشاوره بهزیستی نیز برای دریافت واکسن اعلام شده است و در مجموع حدود ۵ هزار نفر از پرسنل و مددجویان مراکز ماده ۱۶ و مراکز مشاوره در این نوبت به دانشگاه های علوم پزشکی برای دریافت واکسن معرفی شده اند.

شاهرخی با اشاره به واکسیناسیون افراد دارای معلولیت وابسته به بستر که در منزل نگهداری می شوند، تصریح کرد: اسامی این افراد نیز در اختیار دانشگاه های علوم پزشکی قرار گرفته است و دانشگاه های علوم پزشکی واکسن های مورد نیاز این افراد را مشخص کرده و برای تزریق واکسن یا از همکاران ما در بهزیستی استفاده می کنند و یا اکیپ هایی از دانشگاه های علوم پزشکی برای این منظور در نظر گرفته می شود. 

وی در پاسخ به این سوال که باتوجه به اینکه رفت و آمد افراد دارای معلولیت بسترگرا به مراکز واکسیناسیون سخت است چرا برای تزریق واکسن به منازل این افراد مراجعه نشده است، گفت: با توجه به پراکندگی منازل افراد دارای معلولیت در شهر و استان تهران تزریق واکسن به این افراد در منازل با مشکلاتی همراه است چراکه پک های باز شده واکسن باید در ظرف یک الی دو ساعت مصرف شود اما با وجود پراکندگی منازل مددجویان و همچنین ترافیک این کار امکان پذیر نیست و ممکن است واکسن ها از بین بروند.

مدیرکل بهزیستی استان تهران خاطرنشان کرد: قرار بر این بود که این افراد به نزدیکترین مراکز بهداشتی مراجعه کنند. همانطور که گفتم ما آمار مددجویان را به دانشگاهها اعلام کرده ایم، زمانی که دانشگاه بخواهد برای تزریق واکسن به این افراد اقدام کند ما نیز کمک خواهیم کرد تا تمهیدات لازم برای واکسیناسیون این افراد انجام شود و این افراد نیز با مشکل رفت و آمد مواجه نشوند. 

شاهرخی همچنین با اشاره به معوقات نیروهای اورژانس اجتماعی گفت: خوشبختانه مشکل این افراد برطرف شده است و علی الحساب برای این افراد پرداخت هایی انجام شده است. 

وی ادامه داد: طی دو روز گذشته نیز برای تمامی پرسنل اروژانس اجتماعی در پارک طالقانی واکسن کرونا تزریق شده است و این روند ادامه دارد. پرسنل اورژانس اجتماعی اولین گروه از پرسنل سازمان بهزیستی هستند که واکسن برای آنها تزریق شده است. 

مدیرکل بهزیستی استان تهران خاطرنشان کرد: نیروهای اورژانس اجتماعی در تهران حدود ۵۰۰ نفر هستند که واکسیناسیون آنها انجام در دو روز گذشته انجام شده است. همچنین در خصوص معوقات آنها نیز علی الحساب هایی پرداخت شده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز