خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بهزیستی استان تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

واریز معوقات نیروهای اورژانس اجتماعی؛ بزودی/ برای اولین بار مستمری مددجویان براساس قانون پرداخت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۶۷۳۲

مدیرکل بهزیستی استان تهران ضمن توضیح درباره چرایی به تعویق افتادن حقوق نیروهای اورژانس اجتماعی گفت: به زودی تمامی معوقات به همکاران ما در اورژانس اجتماعی پرداخت خواهد شد.

«امین شاهرخی» مدیرکل بهزیستی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره عدم پرداخت حقوق به موقع نیروهای اورژانس اجتماعی گفت: از طرف اداره حقوقی سازمان یک ایرادی به این قراردادها گرفته شده بود، مبنی براینکه پرداخت‌ها به همکاران اورژانس اجتماعی باید در قالب خرید خدمت صورت بگیرد.

وی ادامه داد: ما با توجه به اینکه فرصت کمی در اختیار داریم و نمی‌توانیم ضربتی این کار را انجام دهیم و اگر بخواهیم این کار را انجام دهیم، پرداخت‌ حقوق همکاران در اورژانس اجتماعی به تعویق می‌افتد، همکاران در معاونت حقوقی سازمان را توجیه کردیم و این مشکل برطرف شد و به ما فرصت دادند تا به مرور زمان این مشکل را در طی یک فرآیند یکساله حل کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان تهران خاطرنشان کرد: بعد از موافقت معاونت حقوقی با این موضوع مجدد توانستیم با کلینیک‌های مددکاری قرارداد ببندیم و به زودی این پرداخت‌ها آغاز خواهد شد. من شخصا این موضوع را پیگیری کردم و مشکل برطرف شده است. تمامی معوقات نیز به همکاران ما در اورژانس اجتماعی پرداخت خواهد شد.

شاهرخی با بیان اینکه ما در سال گذشته هیچ مشکلی در پرداخت‌ها نداشتیم، گفت: درست است که ما در پرداخت حقوق این همکاران در نقطه مطلوب نیستیم، اما آن موضوعاتی که در قوانین آمده است، در چارچوب قوانین به همکاران اورژانس اجتماعی پرداخت شده است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره پرداخت مستمری‌ها به مددجویان سازمان بهزیستی گفت: برای اولین بار در طول عمر سازمان بهزیستی ما موفق شدیم مستمری مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی را همانطور که در قانون آمده و باید ۲۰ درصد حداقل حقوق باشد، پرداخت کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان تهران خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۰ توانستیم مستمری مددجویان سازمان بهزیستی را با قانون مجلس شورای اسلامی تطابق دهیم. براین اساس مستمری مددجوی یک نفره تحت پوشش سازمان در سال ۹۹، ۱۲۵ هزار تومان بوده است که در سال ۱۴۰۰ به ۳۵۰ هزار تومان رسیده است که تقریبا دو و نیم برابر شده است. همچنین مستمری مددجوی ۲ نفره سازمان بهزیستی در سال ۹۹، ۲۴۸ هزار تومان بود که در سال ۱۴۰۰، به ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافته و تقریبا دو برابر شده است. مستمری خانواده سه نفره تحت پوشش سازمان بهزیستی در سال ۹۹، ۳۳۲ هزار تومان بود که در سال ۱۴۰۰، به ۷۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.

شاهرخی تصریح کرد: مستمری خانواده ۴ نفره تحت پوشش سازمان بهزیستی ۴۴۲ هزار تومان در سال ۱۳۹۹ بود که امسال به ۹۰۰ هزار تومان رسیده است. همچنین مستمری خانواده ۵ نفره به بالای تحت پوشش سازمان بهزیستی ۴۷۹ هزار تومان بود که در سال ۹۹ به یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز