خبرگزاری کار ایران

ابراز نگرانی از وضعیت فعلی حمل و‌نقل عمومی پایتخت/ رسیدگی فوری به وضعیت اتوبوس‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۶۳۳۴

عضو شورای شهر تهران نسبت به وضعیت فعلی حمل و‌نقل عمومی پایتخت ابراز نگرانی کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید جعفر تشکری هاشمی پس از استماع گزارش معاون حمل و نقل و ترافیک گفت: گزارش مذکور نشان دهنده تلاش های ایشان و همکاران در این مجموعه است.جا داشت گزارشات ارایه شده به دو بخش مدیریت قبل و بعد از دکتر مناف هاشمی تفکیک شود، معتقدم در دوره مدیریت دکتر مناف هاشمی جهش لازم پس از ۲ سال عقب ماندگی که ماحصل مدیریت پیش از ایشان بود در بخش حمل و‌نقل عمومی اتفاق افتاد.

عضو شورای اسلامی شهر تصریح کرد: نگرانی اصلی ما وضعیت فعلی حمل و‌نقل عمومی است، دولت یازدهم و دوازدهم در ابتدای فعالیت خود وعده داد۱۷ هزار دستگاه اتوبوس به شهرداری ها خواهد داد که همانطور که می‌بینیم حتی یک دستگاه اتوبوس هم تحویل داده نشد، این درحالیست که با شیوع کرونا و نگرانی ها در خصوص وضعیت حمل و نقل عمومی باز هم وعده داد ۵ هزار دستگاه اتوبوس به شهرداریها می‌دهد که از این تعداد هم تاکنون یک دستگاه تحویل نشده است. این مهم نشان دهنده یک بی توجهی مفرط به نیازهای اساسی مردم است.

تشکری هاشمی تاکید کرد: باید اکنون به فوریت و در سه سطح این موضوع بررسی شود، اول راه اندازی آنچه موجود داریم ولی به دلیل خرابی و نیاز به اورهال داشتن نمی توانیم استفاده کنیم و دوم اینکه همانطور که در شورای دوم، سوم و چهارم منتظر دولت ننشسته ایم در شورای ششم هم این امکان فراهم شود تا با اصلاح ردیف های بودجه ای نیازهای حمل و نقل عمومی شهر را برطرف کنیم.

وی ادامه داد: در بخش واگن سازی هم نگرانی جدی داریم، اکنون از ۱۵۰۰ واگن ۵۰۰ واگن غیرفعال و ۴۰۰ واگن نیازمند اورهال است که باید این مهم هم مورد توجه جدی قرار گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: وضعیت مالی شرکت بهره برداری مترو بسیار نگران کننده است، اعتبارات تعیین شده از سال ۹۷ تاکنون نه تنها محقق نشده بلکه کاهش هم داشته و باید ردیف های پیش بینی شده اصلاح شود.

تشکری هاشمی اظهار داشت: درباره ۶۳۰ دستگاه واگن مذاکره شده ولی تاکنون اتفاقی نیفتاده است لازم است کمیته ای ویژه تشکیل و با بانک مرکزی و دولت مذاکره شود، پیشنهاد می‌کنم تامین واگن مترو در بسته های کوچکتر عملیاتی شود.

وی تاکید کرد: در کنار توسعه حمل و نقل عمومی باید توسعه پارکینگ طبقاتی و مکانیزه و ساماندهی بار و کالا هم مورد توجه ویژه قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز