خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار تهران در گفت و گو با ایلنا:

ورود ۳۰۰ دستگاه اتوبوس تا پایان اردیبهشت /مشکلات ارزی ما را بدقول کرد

asdasd
کد خبر : ۶۵۵۸۵

متاسفانه ورود این اتوبوس‌ها بار مالی سنگینی به ما تحمیل کرده است و در تلاش هستیم با رایزنی با دوستانمان در وزارت کشور این مشکل از محل ردیف بودجه جمعی و خرجی حل شود.

ایلنا: ‌معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران گفت: تا پایان اردیبهشت ماه جاری ۳۰۰ دستگاه اتوبوس دوکابینی که قولش را داده بودیم به چرخه حمل و نقل وارد می‌شود.

سید جعفر تشکری هاشمی در گفت‌و‌گو با ایلنا، درباره چرایی وورد اتوبوس‌های دو کابین به خطوط حمل و نقل عمومی تهران، اظهار کرد: متاسفانه در تسویه حساب اتوبوس‌ها با بانک‌ها به مشکلات برخورد کردیم چراکه برای ترخیص این اتوبوس‌ها از گمرگ به ۷۰ میلیارد تومان بودجه نیاز داریم.

وی با اشاره به اینکه بر اساس قانون ما می‌توانیم از ردیف جمعی و خرجی کشور برای ورود اتوبوس‌ها استفاده کنیم، اعلام کرد: متاسفانه ورود این اتوبوس‌ها بار مالی سنگینی به ما تحمیل کرده است و در تلاش هستیم با رایزنی با دوستانمان در وزارت کشور این مشکل از محل ردیف بودجه جمعی و خرجی حل شود.

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه برای ترخیص اتوبوس‌ها باید ۳۵ درصد قیمت اتوبوس‌ها را برای وارادت و ترخیص به گمرگ بدهیم، افزود: تفاوت نرخ ارز مرجع، ارز اتاق مبادله‌ای و ارز صرافی برای ما مشکل ایجاد کرده است.

تشکری هاشمی با بیان اینکه طبق قولی که داده بودیم باید اتوبوس‌ها فروردین ماه در چرخه حمل و نقل قرار می‌گرفت، اما نشد، تصریح کرد: به دلیل مشکلات ارزی روند ورود اتوبوس‌ها با مشکل همراه شد اما در تلاش هستیم تا پایان اردیبهشت ماه این اتوبوس‌ها وارد خطوط شود البته اگر با وزارت کشور به تفاهم برسیم زمان ورود آن‌ها زود‌تر از این زمان خواهد بود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، با اشاره به اینکه بر اساس برنامه مدیریت شهری ۳۰۰ اتوبوس آماده ورود داریم، اعلام کرد: ‌ قرارداد هزار دستگاه اتوبوس دیگر را نیز منعقد کردیم و امیدواریم در نیمه دوم امسال این تعداد وارد شوند البته اگر مشکلات ارزی حل شود زود‌تر از این زمان هم به چرخه وارد می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز