خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد هماهنگی شورایاری شهر تهران:

مجلس و دولت بعدی مشکل شورایار‌ی‌ها را برطرف کنند

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۵۵۶۱

رئیس ستاد هماهنگی شورایاری شهر تهران با تاکید بر قانونی بودن فعالیت این دوره شورایاری‌ها گفت: از نمایندگان آینده شورا می‌خواهم که با توجه به همگام بودن مجلس، شورا و دولت در دوره آینده این مساله را در اولویت قرار دهند و مساله شورایاری‌ها در مجلس مطرح و حل شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد مسجدجامعی در جریان جلسه امروز شورای شهر تهران در تذکری با اشاره به حکم دیوان عدالت درباره شورایاری‌ها گفت: چند روز پیش نامه‌ای از سوی دیوان عدالت اداری خطاب به وزارت کشور و مرتبط با شورایاری‌ها ارسال شد. این نامه در راستای تاکید بر حکمی بود که در سال گذشته با شکایت سازمان بازرسی کل کشور توسط دیوان عدالت اداری صادر شد. 

او ادامه داد: در تیر ماه دیوان عدالت به ابطال مصوبه شورای شهر تهران رای داد و نامه اخیر نیز بر این موضوع تاکید داشت. اما باید به چند نکته توجه کرد. اول اینکه شورایاری‌ها در تجربه ۲۰ ساله خود در هر شرایطی و با هر رویکردی که مدیران شهری و شوراها داشتند، فعالیت خود را ادامه دادند. 

مسجدجامعی افزود: همه دولت‌ها و دستگاه‌های اجرائی از حضور شورایاران استقبال کردند. این دوره شورایاری‌ها به هیچ وجه از نظر قانونی مشکلی ندارد و عطف به ماسبق نمی‌شود. برخی اعلام کردند که شورایاری‌ها هم اکنون نیز غیرقانونی هستند که این مساله درست نیست. 

رئیس ستاد هماهنگی شورایاری شهر تهران افزود:چالش‌هایی که با دستگاه قضایی داریم مربوط به این دوره نیست و در همه دوره‌هایی که من شورای شهر بودم مشکلات مربوط به شورایاری‌ها تذکر داده شده است که بر اساس بندهایی که به آن استناد می‌کنند جزو وظایف شهرداری‌ها نیست. مجلس نیز عملا در این ماجرا سکوت کرده و تاکنون به‌ این ماجرا ورود نکرده اند شاید هم رقابتی بین نمایندگان ملی و محلی وجود دارد که ورود نکرده است. 

او اضافه کرد: از نمایندگان آینده شورا می‌خواهم که با توجه به همگام بودن مجلس، شورا و دولت در دوره آینده این مساله را در اولویت قرار دهند و مساله شورایاری‌ها در مجلس مطرح و حل شود و جایگاه شورایاری‌ها بیش از این خدشه بر ندارد. امیدوارم دستگاه اجرائی شهرداری و شورای شهر بعدی تهران از این ظرفیت استفاده و با ارتباطاتی که با مجلس دارد مشکل شورایار‌ها را برطرف کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز