خبرگزاری کار ایران

مسجد جامعی:

کاشت درخت در ۲۰۰ مدرسه تهران/تاکید بر توجه به بزرگترین واقف ایران در قرن گذشته

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۳۳۰۲

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران از کاشت درخت در ۲۰۰ مدرسه تهران خبرداد و گفت: در طرح اصلی کاشت درخت در ۵ هزار مدرسه تهران در نظر گرفته شده است و اگر بتوان این حرکت را ادامه داد و بتوانیم در مساجد و تکایا نیز این اقدام را اجرائی کنیم اقدام بسیار با ارزشی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد مسجد جامعی در جریان جلسه دویست و نود و هشتم شورای شهر تهران در تذکری گفت: ۱۰ خرداد ماه ۱۵۰ امین سال تولد حاج حسین آقای ملک است. او به گردن تهران حق دارد چرا که جد آن‌ها آقا محمد مهدی تبریزی هستند که در جنگ‌های ایران و روسیه حضور داشتند. 

او ادامه داد: سرای امیر که منصوب به امیرکبیر است و موزه ملک و کتابخانه ملک و خانه ملک را ایشان ساخته است. همچنین در شهرستان ری، مدارس و باغ‌هایی قرار دارد که او ساخته است. اولین بوستان ارگانیک در گلابدره شمیران را حاج حسین آقای ملک ساخته است. همچنین زمین و ملک مجموعه تئاترهای آیینی وقفا ایشان است و برزگترین واقف ایران در قرن گذشته است. 

مسجدجامعی افزود: در زمان جنگ جنگیده است و در زمان کار تجارت کرده است و به گردن تهران خیلی حق دارد و نمی‌دانم چطور می‌شود این حق را ادا کرد. 

عضو شواری شهر تهران ادامه داد: این روزها در ۲۰۰ مدرسه پروژه کاشت درخت انجام شده است و در طرح اصلی کاشت درخت در ۵ هزار مدرسه تهران در نظر گرفته شده است و اگر بتوان این حرکت را ادامه داد و بتوانیم در مساجد و تکایا نیز این اقدام را اجرائی کنیم اقدام بسیار با ارزشی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز