خبرگزاری کار ایران

معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد در گفتگو با ایلنا:

حمایت از مددجویان برای پیشگیری از وقوع آسیب‌های اجتماعی/ راه‌اندازی مرکز نیکوکاری عدالت‌یار در استان‌های یزد و قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۶۶۱۳

معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد امام خمینی (ره) درباره وقوع آسیب های اجتماعی در بین مددجویان گفت: تلاش برای پیشگیری از وقوع آسیب در این خانواده ها است اما در برخی مواقع مواردی وجود دارد که به منجر به صدور پرونده می‌شود که با حفظ حرمت پیگیری خواهد شد.

«جعفر صباغیان»، معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد امام خمینی (ره) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، درباره اقدامات و حمایت‌‎های بخش حقوقی از خانواده‌ها و یا مددجویانی که درگیر آسیب‌های اجتماعی شد‌ه‌اند، توضیح داد: در زمینه آسیب‌های اجتماعی بیشتر هدف ما موضوع آموزش است زیرا برخی از آسیب‌های اجتماعی منجر به صدور پرونده و دستورات قضایی می‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: غالب کمک‌ها و حمایت‌ها در محور آموزش‌های روانشناختی و روانشناسی است که در کلینیک‌های روانشناسی حوزه معاونت فرهنگی کمیته امداد صورت می‌پذیرد. آنها ‌کمک می‌کنند تا مددجویان بتوانند از وقوع آسیب‌های اجتماعی پیشگیری کنند.

معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد امام در اینباره توضیح داد: متاسفانه در برخی مواقع مواردی هم وجود دارد که منجر به صدور پرونده می‌شود. یک خانم سرپرست خانوار هم ممکن است مانند سایر افراد مرتکب جرم شود و یا ممکن است پرونده برای او تشکیل شود اما قطعا با حفظ حرمت‌ها چنین پرونده هایی پیگیری خواهد شد.

صباغیان درباره وضعیت مددجویان و خانواده‌های در زمان کرونا بیان کرد: در ایام کرونا ما تلاش کردیم به بُعد سلامت و بهداشت مددجویان بپردازیم و اتفاقا در این مدت اصل موضوع پرداختن و حمایت به سلامت خانواده است. یک سری لوازم بهداشتی و کمک‌های حمایتی برای خانواده مددجویان ارسال شده است و انشالله دو هفته آینده در این زمینه اطلاعاتی ارائه خواهد شد.

معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد امام خمینی(ره) در پاسخ به این سوال که آمار ارائه خدمات از سوی وکلای نیکوکار بیشتر در کدام استان‌های کشور بوده است؟ گفت: در اکثر استان‌ها این سنت خیر و حسنه وجود دارد اما بیشترین استان‌هایی که از این طرح استقبال کردند و وکلای نیکورکار فعال بوده‌اند، استان خراسان رضوی،‌ سیستان و بلوچستان، کرمان، یزد بود و در استان یزد نیز یک مرکز نیکوکاری عدالت یار احداث شد.

صباغیان درباره نحوه عملکرد وکلای نیکوکار گفت: فعالیت وکلای نیکوکار به این صورت نیست که صرفا هزینه وکالت خود را از شخص مددجو نگیرند. بلکه عموما وقتی که یکی از وکلای نیکوکار با خانواده مددجو آشنا می‌شوند، ‌زندگی آنها را از نزدیک می‌بیند. به عنوان مثال ‌می‌بینند که فرزند آنها مشکل تحصیل یا بیماری دارد؛ از این رو علاوه بر اینکه اغلب وکلای خیر از هزینه وکالت خود می‌گذرند، از جیب خودشان هم برای مددجویان هزینه می‌کنند.

وی اضافه کرد: بعضا وکلای نیکوکار برای هزینه تحصیل، مسکن یا سایر مشکلات این خانواده‌ها هزینه می‌کنند. همین مساله باعث شد ما در استان یزد یک مرکز نیکوکاری عدالت یار احداث کنیم.

معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد امام خمینی (ره) در ادامه افزود: در استان قزوین هم همین شرایط بوده است، یعنی در آنجا هم مرکزی نیکوکاری عدالت یار تاسیس شد تا افراد برای حل مشکلات به این مراکز مراجعه ‌کنند و بتوانند از ظرفیت وکلای نیکوکار استفاده کرده و با جمع آوری مبالغی؛ مسائل برخی مددجویان به جز مشکلات حقوقی مانند مشکلات مسکن، درمان و ... را حل هم کنند.

صباغیان تاکید کرد: علاوه بر استان یزد و قزوین که مرکز نیکوکاری عدالت یار راه اندازی شده امیدوارم بتوانیم در سایر استان‌ها هم این مراکز را اه اندازی کنیم تا به مددجویان بیش از پیش کمک رسانی انجام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز