خبرگزاری کار ایران

راه‌اندازی سامانه پاسخگویی به شکایات و اخذ گزارش سوء مدیریت‌ها در وب‌سایت وزارت علوم

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۱۵۶۹

فریدون جعفری، مدیرکل دفتر بازرسی و پاسخ‌گویی به شکایات و دبیر کارگروه ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در راستای اجرای دولت الکترونیک، روان‌سازی امور اداری، ارتقای سطح شفافیت و امکان رهگیری و رصد دقیق شکایات و دریافت گزارش سوء مدیریت‌ها یا موارد نقض حقوق شهروندی، سامانه جامع پاسخ‌گویی به شکایات و دریافت گزارشات در وب‌سایت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری راه‌اندازی شد.

به گزارش ایلنا،‌ دستیار ویژه وزیر علوم در امور حقوق شهروندی، با اعلام این خبر اظهار داشت: دفتر بازرسی و پاسخ‌گویی به شکایات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در راستای اجرای دولت الکترونیک و روان‌سازی امور اداری، بالاخص ارتقای سطح شفافیت و امکان رهگیری و رصد دقیق شکایات به عمل آمده در این وزارت و کاهش میانگین زمان پاسخ‌گویی به شکایات و ارائه مستندات مرتبط با شکایات (به صورت ایجابی یا سلبی) پس از حدود یک سال فراهم‌سازی مقدمات و شرایط ایجاد سامانه تمام الکترونیکی دریافت و پاسخ‌گویی به شکایات به نحوی که با اتوماسیون اداری وزارت و شبکه دولت هماهنگ باشد، اقدام به طراحی سامانه جامع پاسخگویی به شکایات و دریافت گزارش تخلفات و سوء مدیریت‌ها و موارد نقض حقوق شهروندی و تخلفات آموزشی و پژوهشی نموده که از ابتدای سال ۱۴۰۰ در صفحه اصلی سایت این وزارت بارگزاری شده است.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری کلیه درخواست‌ها و شکایات فقط از طریق سامانه مذکور قابل دریافت بوده و با توجه به لینک شدن این سامانه با سامانه اتوماسیون اداری وزارت علوم و قابلیت پیگیری برخط شکایات و گزارش‌ها و بالاخص با توجه به شرایط کرونا و ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و منع آمدوشد در ادارات، از تاریخ ذکرشده دفتر بازرسی و پاسخ‌گویی به شکایات این وزارت از پذیرش شکایات و اعلام تخلف و موارد نقض حقوق شهروندی و تخلفات پژوهشی و علمی به صورت فیزیکی و کاغذی امتناع نموده و موارد فوق صرفاً از طریق سامانه پاسخ‌گویی به شکایات به آدرس الکترونیکی erp. msrt. ir که در صفحه اصلی سایت وزارت علوم نیز درج شده است، قابل دریافت و پیگیری خواهد بود.

لازم به ذکر است برای سهولت دسترسی مراجعین به سامانه در سراسر کشور، مراتب درج لینک سامانه در صفحه اصلی کلیه دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی و پژوهشی دولتی و غیر دولتی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه پیام نور و جامع علمی و کاربردی طی نامه رسمی به همه دانشگاه‌ها و موسسات زیر مجموعه وزارت عتف ابلاغ شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز