خبرگزاری کار ایران

معاون حقوقی و امور مجلس:

رتبه‌بندی معلمان خارج از نوبت در مجلس مورد بررسی قرار بگیرد

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۱۴۴۱

معاون حقوقی و امور مجلس آموزش و پرورش بیان کرد: امیدواریم لایحه رتبه‌بندی معلمان خارج از نوبت در مجلس مورد بررسی قرار بگیرد و طی جلسه‌ای هم که دیروز با رئیس محترم مجلس داشتیم، جناب آقای حاجی میرزایی این موضوع را مطرح کردند.

به گزارش ایلنا، قاسم احمدی لاشکی معاون حقوقی و امور مجلس در برنامه چاپ اول صدا و سیما عنوان کرد و افزود: نظام رتبه‌بندی معلمان باعث می‌شود تا این قشر در طول فعالیت‌های خود درجه‌بندی شود. این رتبه‌بندی در ۵ درجه معلم پایه، معلم مربی، معلم حرفه‌ای، معلم سرآمد و معلم راهنما برای معلمان تعبیه شده است.

وی تصریح کرد: از طریق این طرح، جایگاه معلمان را افزایش می‌دهیم، در واقع در رتبه‌بندی نگاه ما به اجرای طرح معنوی است؛ طبیعتا با تغییر رتبه‌بندی به حقوق معلم هم اضافه می‌شود به طوری که ۲۵ درصد از حقوق ثابت و فوق العاده مستمر به دریافتی اضافه خواهد شد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در برنامه چاپ اول درباره آخرین وضعیت جذب نیروی انسانی در آموزش و پرورش اظهار کرد: امسال ظرفیتی معادل ۲۷ هزار و ۳۰۰ نیروی برای جذب از طریق آزمون استخدامی داشتیم که ۷۰ درصد نمره آزمون و ۳۰ درصد نمره مصاحبه آن‌ها مشخص و کارها در حال نهایی شدن است.

او ادامه داد: البته علاوه بر پذیرفته‌شدگانی که وضعیت آن‌ها در حال تعیین تکلیف شدن است، بخشی از ظرفیت باقی مانده است و منتظر مجوز از سازمان اداری استخدامی هستیم تا برای این ظرفیت باقی مانده تکمیل ظرفیت اعلام کنیم.

احمدی لاشکی همچنین به جذب و تعیین تکلیف نیروهای نیروهای حق التدریس و آموزشیاران نهضت و مربیان پیش دبستانی اشاره کرد و گفت: قانونگذار ما را مکلف کرده بود تا ۸۸ هزار نفر از این گروه‌ها تا پایان برنامه ششم یعنی امسال تعیین تکلیف شوند که تا کنون ۵۵ هزار و ۴۹۷ نفر از این تعداد، تعیین تکلیف شدند و در حال گذراندن دوره مهارت آموزی در دانشگاه فرهنگیان هستند؛ حدود ۳۰ هزار نفر باقی مانده‌اند که به زودی تعیین تکلیف خواهند شد.

وی ادامه داد: برای ۶ هزار آموزشیار نهضت و طرح امین هم به زودی آزمون برگزار می‌شود. ردیف استخدامی پابرجاست و اگر تا دو سه سال آینده همین روند را داشته باشیم، مشکل نیروی انسانی رفع خواهد شد.

احمدی با اشاره به اینکه امسال ۲۰ هزار نفر را راهی دوره چهارساله دانشگاه فرهنگیان کردیم، افزود: در شرایط کنونی آنچه مربوط به تبصره ۱۰ ماده ۱۷ یعنی معلمان ما قبل ۹۱ بوده است، تعیین شد و شورای عالی انقلاب فرهنگی هم به این موضوع ورود و اعلام کردند که دوره مهارت‌آموزی ماده ۲۸ برای این افراد در نظر گرفته شود. براساس فرمایشات مقام معظم رهبری در ۱۱ شهریور سال قبل، نیرو فقط از طریق دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی جذب خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز