خبرگزاری کار ایران

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا:

واکسن کوبرکت در آستانه ورود به فاز سه کارآزمایی بالینی/یک میلیون و ۸۹۵ هزار دز واکسن وارد شده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۳۹۴۸

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: از کشور روسیه ۴۲۰ هزار دز واکسن در اختیار گرفتیم، از کشور چین۶۵۰ هزار دز و از هندوستان ۱۲۵ هزا دز وارد شده است. از کشور کره جنوبی در حدود ۷۰۰ هزار دز واکسن آسترازنکا و در مجموع یک میلیون و ۸۹۵ هزار دز واکسن در اختیار ما قرار گرفته است. .

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد کرونای کشور درباره آخرین وضعیت واکسیناسیون در کشور گفت: جلسه امروز ستاد ملی مبارزه با کرونا برگزار و بحث‌های مختلفی مطرح شد و محور بحث‌ها درباره آخرین وضعیت کشور بود و بحث‌های مهمی درباره واکسن داشتیم و تولید واکسن داخلی و تامین واکسن وارداتی را مرور کردیم. 

او ادامه داد: خوشبختانه تولید داخلی واکسن به مراحل خوبی نزدیک می‌شود، واکسن شفا فارمد در آستانه ورود به فاز سه است و اگر این فاز با موفقیت به اتمام برسد به معنی این است که می‌توانیم واکسن را به طور کامل از این شرکت‌ها دریافت کنیم. 

او ادامه داد: موسسه رازی در آستانه ورود به فاز دو است، واکسن وزارت دفاع به اسم میلاد دارو در آستانه ورود به فاز دو و انستیتو پاستور در آستانه ورود به فاز سه است. واکسن سناژن نیز در مرحله اخذ تاییدیه بالینی است. این خبر خوبی است که نشان می‌دهد تولید واکسن داخل امیدوارم کننده است و اگر سازمان غذاو دارو تاییدیه لازم را بدهد امیداریم دو مورد از واکسن ساز‌های ما در تیرماه به صورت انبوه واکسن را در اختیار قرار دهند. 

رئیسی درباره واردات واکسن گفت: از کشور روسیه ۴۲۰ هزار دز واکسن در اختیار گرفتیم، از کشور چین۶۵۰ هزار دز و از هندوستان ۱۲۵ هزا دز وارد شده است. از کشور کره جنوبی در حدود ۷۰۰ هزار دز واکسن آسترازنکا و در مجموع یک میلیون و ۸۹۵ هزار دز واکسن در اختیار ما قرار گرفته است. 

او با بیان اینکه تاکنون قریب به ۵۰۰ هزار نفر واکسینه شدند گفت: امیدوارم طی یک هفته تا ۱۰ روز آینده واکسیناسیون فاز اول شامل کادر درمان و گروه‌های پرخطر ازجمله بیماران صعب العلاج و بیماران زمینه‌ای و خانه‌های سالمندان انجام شود و اواسط اردیبهشت وارد فاز دو شویم.

رییسی در ادامه بیان کرد: در این روزها می‌بینیم که شاید یکی دو نفر از هر خانواده و اقوام درگیر این بیماری شده‌اند و این نشان دهنده سرعت گسترش بیماری است و باید مراقبت‌های بسیار داشت.

معاون بهداشت وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: همانطور که قبلا گفته شده محدودیت‌ها تا آخر این هفته تمدید شده و نیاز است در شهرهای قرمز و نارنجی پروتکل‌ها بیشتر رعایت شود. در حال حاضر خیلی راضی کننده نیست و علی رغم اعلام محدودیت‌ها، در برخی شهرها این دستورالعمل ها به صورت دقیق رعایت نمی‌شود. ما در کل کشور رعایت ۵۸.۵ درصدی را داریم که این بسیار آمار پایینی است و حتما نیاز است که رعایت پروتکل‌ها جدی گرفته شود.

وی افزود: همه دستگاه‌های مسئول باید دقت لازم در این زمینه را داشته باشند و با متخلفان برخورد قاطع شود، همچنین ضرورت دارد که دستگاه‌های دولتی مسئولانه عمل کنند و پای کار بیایند.

رییسی درباره آمار نقض تردد در شهرهای مختلف کشور بیان کرد: ما همچنان در شهرهای قرمز ۷۱ درصد در نقض تردد داریم. شش استان با وضعیت قرمز که بیشترین آمار نقض تردد را دارند شامل اصفهان، البرز، همدان، مازندران، فارس و آذربایجان شرقی است. البته این نقض ترددها مربوط به خود استان نیست بلکه از شهرهای دیگر وارد این استان شده‌اند.

وی افزود: ۷۳ درصد نقض ترددها در شهرهای نارنجی مربوط به شش استان اصفهان، البرز، فارس، مازندان، همدان و خوزستان است. ۶۶ درصد از نقض تردد شبانه در شش استان رخ داده که در صدر همه استان‌ها، استان تهران قرار دارد که نشان دهنده این است که محدودیت تردد شبانه در تهران به خوبی رعایت نمی‌شود. استان تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، گیلان و فارس از جمله این استان‌ها هستند.

رییسی درباره عبورهای مرزی بیان کرد: ۳۸ درصد مسافران وارد شده و ۴۴ درصد مسافران خارج شده اتباع خارجی بوده‌اند. اما شش استان کشور هم در اعمال قانون و نظارت خیلی خوب عمل کرده‌اند. ۷۰درصد تذکرها، پلمپ‌ها و اعمال قانون در استان‌های خوزستان، مرکزی، یزد، آذربایجان شرقی، لرستان و گیلان انجام شده است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر ما ۲۵۷ شهر قرمز، ۱۲۹ شهر نارنجی، ۵۱ شهر زرد و ۱۱ شهر آبی داریم که این آمار روز دوشنبه همین هفته به روز خواهد شد.

معاون وزیر بهداشت در پایان تاکید کرد: در این شرایط هیچ راهی به جز رعایت دقیق پروتکل‌ها نداریم، دورهمی‌ها و تجمع در فضاهای سر بسته بسیار می تواند خطرناک باشد. دراین ماه رمضان شاید نتوانیم مانند سال‌های گذشته افراد را به عنوان مهمان در افطاری دعوت کنیم و بهترین کار این است که مواد غذایی خشک میان نیازمندان توزیع شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز