خبرگزاری کار ایران

در جریان بررسی حسابرسی سال ۹۴ سازمان پسماند مطرح شد؛

از ابهام در استفاده از دستگاه زباله‌سوز تا عدم واریز منابع درآمدی سازمان مدیریت پسماند به خزانه شهرداری

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۹۳۳۴

رئیس کمیته برنامه و بودجه شورای شهر تهران در جریان بررسی گزارش حسابرسی سال مالی ۹۴ سازمان مدیریت پسماند شهرداری گفت: بهای خدمات و مبالغ دریافتی سازمان مدیریت پسماند در سال ۹۴ به حساب درآمدهای سازمان مدیریت پسماند واریز نشده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جریان جلسه امروز شورای شهر تهران گزارش حسابرسی سال ۹۴ سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در دستور کار قرار گرفت. 

مجید فراهانی، رئیس کمیته برنامه و بودجه درباره این گزارش گفت: حسابرسی از سازمان مدیریت پسماند در سال ۹۴ توسط موسسه حسابرسی شاخص اندیشان انجام شد. حسابرس منتخب با ذکر دو بند و با توجه به مواردی گزارش خود را به صورت مشروط ارائه کرده است. 

فراهانی افزود: حسابرس منتخب شورا عملکرد جریان نقدی مجموعه سازمان مدیریت پسماند را از تمام جنبه‌های با اهمیت مطلوب ارزیابی کرده است، اما مهمترین نکات در ارزیابی درخصوص صورت‌های مالی این سازمان‌عدم رعایت استانداردهای حسابرسی وعدم کفایت اسناد و مدارک وعدم رعایت قوانین و مقررات و ضعف در نظام کنترل‌های داخلی مشاهده شده است. 

او با بیان اینکه در مجموع مواردی که به آن اشاره شده است چند موضوع قابل بحث است و افزود: پروژه هاضم و زباله سوز که مورد تاکید حسابرس قرار گرفته و تبلیغات بسیار زیادی در دوره گذشته مدیریت شهری برای آن صور گرفت اما به رغم تبلیغات انجام شده در حال حاضر رها شده و عملا استفاده‌ای از آن نشد چرا که واردات قطعاتی که از ایتالیا صورت گرفت و نصب انجام شده غیرکارشناسی بود. 

فراهانی افزود: در بحث نصب و مهندسی اشکالات زیادی بود و این پروژه با تغییرات زیاد انجام شد اما به ده درصد ظرفیت خود هم نرسید و در نهایت متوقف شد. 

او اشاره کرد: توجیه اقتصادی این پروژه کاملا زیر سوال است و پرونده آن در کمیسیون ماده ۳۸ همچنان باز است و سازمان مدیریت پسماند باید طی مدت سه ماه مستندات خود را ارائه کند. همچنین مبالغی که برای این موضوع پرداخت شده روشن شود. 

فراهانی ادامه داد: محاسبه بهای خدمات و مبالغ دریافتی از این محل باید به حساب درآمدهای سازمان مدیریت پسماند وارد می‌شده که این اتفاق رخ نداده است. موارد متعددی ازعدم رعایت مفاد اساسنامه سازمان و تبصره دو ماده ۷۷ قانون شهرداری‌ها نیز مشاهده شده است. 

رئیس کمیته برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: عدم واریز منابع درآمدی سازمان به حساب خزانه شهرداری نیز مورد دیگری بوده است که لازم است دلایل آن ارائه شود. 

به گزارش ایلنا اعضای شورای شهر تهران گزارش حسابرسی سال ۹۴ سازمان مدیریت پسماند را با ۱۳ رای موافق به تصویب رساندند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز