خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد؛

آخرین جزییات امدادرسانی به زلزله زدگان سی سخت

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۰۵۹۸

سخنگوی جمعیت هلال احمر آخرین جزییات امدادرسانی به زلزله زدگان در منطقه سی سخت را اعلام کرد.

«محمدحسن قوسیان مقدم» سخنگوی جمعیت هلال احمر درباره آخرین جزییات امدادرسانی به زلزله زدگان در منطقه سی سخت به خبرنگار ایلنا گفت: از دقایق اولیه بعد از وقوع زلزله در ۶ استان ستاد مدیریت بحران جمعیت هلال احمر تشکیل شده است. 

وی ادامه داد: در استان اصفهان که یکی از مناطق متاثر از زلزله شب گذشته بود تقریبا در ساعت ۱۲ نیمه شب با توجه به اینکه ۲۶ روستا تحت تاثیر زلزله بود ارزیابی‌ها به پایان رسید. 

دبیر کل جمعیت هلال احمر تصریح کرد: در بخش اصفهان ۴ الی ۵ نفر دچار مصدومیت شده بودند که به صورت سرپایی درمان و ترخیص شده اند. 

قوسیان با بیان اینکه در استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۲۱ روستا متاثر از زمین لرزه بود، تصریح کرد: ارزیابی مناطق زلزله زده در استان کهگیلویه و بویراحمد تا ۴ صبح ادامه داشت. در برخی از مناطق روستایی و برخی از روستاها تخریب و ترک خوردگی دیواره منازل را داشتیم. 

وی با بیان اینکه در این مناطق بارندگی داشتیم، ادامه داد: از صبح امروز بر اساس اعلام سازمان هواشناسی بر شدت بارش‌ها در این مناطق افزوده شده است بنابراین نیاز به مقدار زیادی نایلون داریم. البته از استان‌های مختلف چندین تن نایلون را به این منطقه اعزام کرده ایم. همچنین از استان‌های فارس و اصفهان ۵۰۰ دستگاه چادر مسافری به این منطقه ارسال کردیم همچنین از یاسوج نیز ۳ دستگاه کامیون به سی سخت ارسال کرده ایم. 

سخنگوی جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: دو اردوگاه با توجه به بارندگی‌ها در سالن‌های سرپوشیده ایجاد کرده ایم. همچنین با کمک دهیاری‌ها خانه‌هایی که قابل سکونت نیست شناسایی و با ارسال چادر مشکل سکونت آن‌ها را برطرف کنیم. با توجه به اینکه شهر از بین نرفته است مشکل خاصی از نظر اقلام زیستی نداریم اما ما پیش بینی لازم را برای اقلام زیستی داشته ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز