خبرگزاری کار ایران

انجمن صنفی مرتع‌داران نقطه عطفی در مدیریت و حفظ مراتع به شمار می‌آید

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۰۹۰۷

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران در حاشیه جلسه هم اندیشی و هم افزایی تشکیل انجمن صنفی مرتعداران استان تهران که با حضور بهره برداران و مجریان طرح های مرتعداری این استان برگزار شد گفت: انجمن صنفی مرتعداران نقش کلیدی در حفظ مراتع داشته و به عنوان نقطه عطفی در مدیریت و حفظ مراتع به شمار می آید.

به گزارش ایلنا، سید نقی عزیزی به اهداف تشکیل انجمن صنفی مرتعداران اشاره کرد و در این باره افزود: این انجمن صنفی با اهداف توسعه مشارکت و ارتقاء سطح آگاهی و جایگاهی قانونی مرتعداران و استانداردسازی مرتعداری به عنوان یک شغل قانونمند تشکیل می شود.

وی ادامه داد: با توجه به نقش غیر قابل انکار مراتع در توسعه پایدار و تأمین امنیت غذایی و همچنین حفظ آب، خاک و پوشش گیاهی، تدوین و تشکیل انجمن صنفی مرتعداران استان تهران در اولویت قرار دارد.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران به اهمیت تشکیل انجمن صنفی مرتعداران اشاره کرد و بیان داشت: برای کاهش تصدی گری دولت در امور و واگذاری کارها به مردم و ارتقاء توان مهارتی، فنی، مدیریتی و مالی مرتعداران و همچنین ایجاد زمینه لازم جهت ورود دانش و سرمایه به عرصه های مرتعی و هماهنگی و هدفمندسازی اقدامات حمایتی، هدایتی و قانونی، تشکیل انجمن مرتعداران استان تهران از اهمیت خاصی برخوردار است.

عزیزی تأکید کرد: با تشکیل این انجمن صنفی مشکل سازمان دهی مرتعداران رفع و مرتعداران در قالب این انجمن می توانند علاوه بر دفاع از حقوق خود در تصمیم گیری های کلان و برنامه ریزی های بلند مدت حضور داشته و ایفای نقش کنند.

به گزارش منابع طبیعی استان تهران، شایان ذکر است در این جلسه پس از بحث و تبادل نظر و هم اندیشی مرتعداران، سه نفر به عنوان هیأت موسس انتخاب تا اقدامات لازم را برای برگزاری مجمع عمومی و تشکیل هرچه سریعتر انجمن صنفی مرتعداران استان تهران انجام دهند.استان تهران دارای حدود 919 هزار هکتار مرتع و حدود 5800 خانوار بهره بردار می باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز