خبرگزاری کار ایران

میزان ارجاع به مقالات دانشمندان ایرانی افزایش یافته است

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۸۹۶۱

معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم بیان کرد: کسی به ذهنش خطور نمی‌کرد که ایران در توسعه جهانی مشارکت کند ما در این چندساله از نظر تولید مقاله رتبه ۱۵ و امسال به رتبه ۱۴ رسیده‌ایم و میزان ارجاع به مقالات دانشمندان ایرانی افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم تجلیل از دانش آموزان پژوهشگر و فناوران برگزیده با حضور وزرای محترم آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز به صورت محازی در وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

غلامحسین رحیمی معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم در این برنامه بیان کرد: ما طی سی سال کار شروع را کردیم و در این سی سال کسی فکر نمی‌کرد که ما دوره دکتری داشته باشیم و حتی کسی فکر تبادل دانشجوی دکتری را هم نمی‌کرد. همچنین کسی به ذهنش خطور نمی‌کرد که ایران در توسعه جهانی مشارکت کند ما در این چندساله از نظر تولید مقاله رتبه  ۱۵ و امسال به رتبه ۱۴ رسیده‌ایم و میزان ارجاع به مقالات دانشمندان ایرانی افزایش یافته است. 

وی ادامه داد: امیداوریم این گام‌های استوار را محکم‌تر برداریم این استعداد و توانایی در جوانان و محققان ما وجود دارد که ما را به این افتخارات برساند. در یک دهه اخیر به تدریج ساختارهای فناوری رادر کشور فعال کردیم گرچه این اقدامات که هنوز در بحث بین الملل محسوس نیست اما در بحث ملی قابل اتکا است. 

معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: ما باید تلاش کنید همه آن کامیابی‌هایی که در سطح بین الملل کسب شده ماندگار باشد و ادامه یابد. شروع هفته پژوهش با حضور در مدرسه است و این خودش مسئولیت سنگینی به عهده ما می‌گذارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز