خبرگزاری کار ایران

در سفر عضو هیئت مدیره اتحادیه تولید و تجارت آبزیان به چین مطرح شد

انتقال دانش و فناوری آبزیان به ایران در جهت لزوم افزایش بهره وری و تولید آبزیان به جهت رقابت پذیری

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۴۵۹۲

عضو هیئت مدیره اتحادیه تولید و تجارت آبزیان در سفر خود به چین از انتقال دانش و فناوری آبزیان به ایران در جهت لزوم افزایش بهره وری و تولید آبزیان به جهت رقابت پذیری خبر داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی اتحادیه تولید و تجارت آبزیان، در تاریخ 26 لغایت 30 بهمن ماه سال جاری هیئت ایرانی در معیت ریاست جمهوری ایران به چین سفر کردند که نماینده محترم اتحادیه جناب آقای امیر شهریاری نیز از اعضای هیئت مذکور بودند که خلاصه ای از گزارش سفر ایشان به شرح زیر به اطلاع فعالان صنعت آبزیان کشور می‌رسد:

1) ملاقات و مذاکره با چند شرکت دولتی و خصوصی چینی: شرکت های مذکور همگی همچنان علاقه مند به تجارت آبزیان با کشورمان هستند و این آمادگی بالقوه وجود دارد که همچون گذشته رونق تجاری ایران و چین اتفاق برقرار باشد. شرکت های چینی اعلام نمودند که در صورت اصلاح قیمتی آمادگی وجود دارد که از محل موجودی سال جاری خرید انجام شود. همچنین از شرکت های مذکور دعوت به عمل آید که به ایران سفر کرده و برای سال بعد با شرکت های توانمند ایرانی مذاکرات لازم صورت گیرد.

2- جلسه اختصاصی با ریاست محترم جمهور و وزرای خارجه کشاورزی و رئیس سازمان توسعه تجارت

در شامگاه 30 بهمن ماه نیز ریاست محترم جمهور به همراه وزرای کشاورزی و خارجه و رئیس سازمان توسعه تجارت در محل سفارت کشورمان در چین نشستی با ایرانیان و فعالین اقتصادی ایرانی برگزار نمودند و مسائل و چالش های تجاری با کشور چین طرح و بررسی گردید. موارد ذیل در این جلسه توسط نماینده اتحادیه مطرح شد:

    انتقال دانش و فناوری آبزیان به ایران در جهت لزوم افزایش بهره وری و تولید آبزیان به جهت رقابت پذیری

    استفاده بهینه و کارآمد از حضور کشتی های چینی در آب های سرزمینی و فعالیت مجدد و کنترل شده آنها

    راه اندازی مرکز تجارت آبزیان در چین

    همچنین بهره گیری از ظرفیت وزارت خارجه در حل و فصل مشکلات فی مابین ایران و چین و سایر کشورها

در همین رابطه ریاست محترم جمهوری دستورات ذیل را صادر نمودند:

1- به وزیر محترم جهاد کشاورزی دستور دادند که نسبت به انتقال دانش و فناوری و سرمایه گذاری مشترک در حوزه آبزیان با چین مقدمات را فراهم کنند.

2- به رئیس محترم سازمان توسعه تجارت دستور دادند که ایجاد مراکز تجارت آبزیان ایران و چین در دست.ر کار قرار گیرد.

3- به وزیر محترم امور خارجه که با همکاری آقای صفری معاون محترم دیپلماسی اقتصادی مسائل و مشکلات تجارت آبزیان همچون تعرفه، رجیستری واحدها، نقل و انتقال مالی و … را حل و فصل نمایند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز