خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی:

مدل‌‎های جدید یادگیری توسط سازمان سوادآموزی در حال تولید است

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۶۹۱۷

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در گردهمایی مشترک معاونین سوادآموزی و رؤسای ادارات سوادآموزی، سنجش و ارزشیابی گفت: روش‌های جدید سواد آموزی در دستور کار نهضت سواد آموزی است.

به گزارش ایلنا از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، علیرضا عبدی در گردهمایی مشترک دو روزه معاونین سوادآموزی و رؤسای ادارات سوادآموزی، سنجش و ارزشیابی تحصیلی سراسر کشور که در مشهد مقدس برگزار شد، اظهار کرد: باید گفتمان نهضت سوادآموزی جدّی گرفته شود و فرمان حضرت امام خمینی(ره) و قواعد حکمرانی که ایشان جاری نموده‎اند و نهضت سوادآموزی هم که از آرمان‎‌های ایشان بوده، تا ریشه کنی بی‎سوادی و سرانجام بخشی بی‎سوادی مهم شمرده شود، لذا در جهت استمرار و ادامه مسیر مأموریت‎‌های نهضت، باید اول سواد آرمان ما باشد و دوم بی‎سوادی ریشه‌‎کن شود و سوم به سمت سوادهای دیگر حرکت کنیم.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی خاطر نشان کرد: برای رسیدن به اهداف سواد آموزی باید در تدوین برنامه هفتم توسعه کشور نقش آفرینی کنیم و دنبال آن باشیم که دغدغه‎های مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مبنی بر ریشه‎‌کنی بی‎سوادی که در برنامه‌‎های قبلی مغفول مانده است در سیاست‎‌های کلی تحولی آموزش و پرورش آورده شود و در برنامه هفتم عملیاتی و اجرایی شود.

عبدی ادامه داد: در مطالبات باید نظام آموزشی بزرگسالان را جزء مطالبات استانی و ملی قرار دهیم و در انجام فعالیت‎های سوادآموزی و در روند نهضتی شدن و جهادی شدن فعالیت‎ها به دنبال اسم نهضت نباشیم و برکت این کار عظیم را از بین نبریم.

وی گفت: وضعیت سواد، مخصوصاً در راستای سواد رسانه‎‌ای و بی‎سوادی رسانه‌‎ای، باید در برنامه‎‌ها قرار گیرد و یکپارچه عمل کردن و هم‎سو بودن در عرصه نهضت سوادآموزی ضروری است.

عبدی در مورد همکاری سازمان نهضت سوادآموزی با دستگاه‎‌های مختلف گفت: سازمان نهضت سوادآموزی تفاهم‏‎نامه‎‌هایی با دستگاه‎های مختلف از جمله سازمان زندان‎‌ها، امور عشایری و کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان برای والدین کم‎‌سواد و بی‎سواد منعقد کرده است و امیدواریم با اقدامات انجام شده بتوانیم گام‎های مؤثری را در راستای مأموریت‎‌هایمان انجام دهیم. 

وی در پاسخ به این سوال که تعریف سازمان نهضت سوادآموزی از سواد با توجه به تغییرات این تعریف چیست؛ گفت: در دوره سواد و دوره انتقال به دنبال همان تعریف خواندن و نوشتن هستیم، زیرا تا خواندن و نوشتن را یاد نگیریم ورود به سایر بحث‎ها محلی از اعراب ندارد، اما برای کسانی که سواد ابتدایی پیدا کرده‌‎اند و دوره سواد و دوره انتقال را گذرانده‎‌اند، یک سواد تابعی به نام دوره تحکیم تعریف کرده‌‎ایم که سوادهای جدید را در قالب تثبیت آموخته‎‌ها به کم‏‎‌سوادان آموزش می‌‎دهیم.

عبدی در رابطه با استفاده از روش‎‌های نوین برای سوادآموزی گفت: هم‌‎اکنون جریان سوادآموزی به صورت دوره ‎های مجازی در کشور در حال انجام است و دروس ضبط شده در سامانه شاد بارگذاری شده که افراد می‌‎توانند با مشاهده و مطالعه آن‎ها در آزمون شرکت کنند؛ اما مدل‌‎های جدید یادگیری بر پایه فضای مجازی توسط سازمان سوادآموزی در حال تولید است که به ترتیب رونمایی خواهند شد.

رئیس سازمان سوادآموزی در پایان گفت: تمام دنیا از روش‎های جدید یادگیری در نهضت سوادآموزی خود استفاده می‎‌کنند و در همین راستا طراحی‎هایی در سیر برنامه‌‎های سازمان سوادآموزی از قبیل بازی‎‌واره‌‎های آموزشی، آموزش‎‌ها بر مبنای دیجیتال و آموزش‌‎های غیرمستقیم خواهیم داشت و مدل‎های جدید یادگیری سوادآموزی از جمله برنامه‎‌های تحولی پیش روی نهضت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز