خبرگزاری کار ایران

ارمغانی برای دیار علویان؛

درخشش مازندران در دومین جشنواره قلم

asdasd
کد خبر : ۷۵۵۲۰۲

استان مازندران در دومین «جشنواره قلم» که صبح امروز در مشهد مقدس برگزار شد در بخش های معلمان،دانش آموزان،طرح نگار و خبرنگاران حائز رتبه برتر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اختتامیه دومین جشنواره قلم صبح امروز با حضور مسئولین کشوری و استانی و همچنین مدیر کل آموزش و پرورش مازندران به میزبانی مشهد مقدس برگزار شد.

بر اساس گزارش ارائه شده 264 اثر در چهار بخش معلمان،دانش آموزان ،طرح نگار و خبرنگاران به این جشنواره ارسال شد که پس از داوری 35 اثر از 28 استان منتخب این جشنواره شدند.

 مازندران به عنوان استان پیشرو در آموزش از راه دور و مشارکت در جشنواره قلم در چهار بخش مورد نظر توانست حائز رتبه شود.

گودرز شاهمرادی در این مراسم به جزئیات بخش‌های دومین جشنواره قلم پرداخت و اظهار کرد: این جشنواره در بخش‌های «دانش‌آموزی»، «معلمان»، «طرح‌نگار» و «خبرنگاران» برگزار شد.

وی افزود: این جشنواره با محورهای حمایت از کالای ایرانی، تقویت و توسعه کارآفرینی با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و کسب و کار نوین پذیرفته شد.

مدیر آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش به شاخص‌های داوری اشاره کرد و افزود: «نو و جدید بودن طرح، ایده کسب و کار ارائه شده»، «مبتنی بر پژوهش و یافته‌های علمی»، «کاربردی بودن و قابلیت اجرا»، «توسعه، قیمت‌گذاری و بسته‌بندی و نام‌گذاری محصول»، «استفاده از فناوری‌های نوین» و «انطباق با نیازهای محلی و بومی» از جمله شاخص‌های داوری بوده است.

وی با بیان اینکه شرکت‌کنندگان در این بخش از دومین جشنواره قلم، صرفاً دانش‌آموزان، فارغ‌التحصیلان، والدین، فرهنگیان اداری ـ آموزشی حوزه مدارس آموزش از راه دور سراسر کشوربودند افزود: یکهزار و 703 اثر معادل 44.84 در بخش«طرح‌نگار» به جشنواره ارسال شده است. 

شاهمرادی به بخش «خبرنگاران» اشاره کرد و گفت: 45 طرح معادل دو درصد در این جشنواره شرکت کردند .

ضرورت تولید محتوای الکترونیکی

مجتبی زینی وند معاون وزیر آموزش و پرورش استفاده از فناوری های نوین آموزشی را ضروریات دانست و گفت: تولید محتوای الکترونیکی باید در برنامه های آموزش و پرورش لحاظ شود.

وی تصریح کرد: همه کتابهای درسی در متوسطه دوم بصورت الکترونیکی تولید شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: رسانه با تعمق به ظرفیت و پتانسیل های آموزش از راه دور بپردازند تا بازمانده از تحصیل را به حداقل برسانیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز