خبرگزاری کار ایران

رییس هیات مدیره موسسه خیریه کوک مطرح کرد:

لزوم تصویب قوانین مناسب برای کودکان کار

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۵۶۸

۸۵ درصد کودکان کار ایرانی خانواده دار هستند و شبها به خانه برمی گردند، باید در این باره افراد متخصص این کار وارد شوند و به حمایت از این کودکان بپردازند.

رییس هیات مدیره موسسه خیریه کوک(حمایت از کودکان کار) گفت: به دلیل شرایط ویژه ای که کودکان کار با آن مواجه هستند، نیازمند تصویب قوانین مناسب برای بهبود شرایط آنها هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ بازارچه خیریه غذا به نفع کودکان کار به همت دانشجویان روابط عمومی مرکز آموزش علمی کاربردی خانه کارگر تهران برگزار شد.

فروغ علیپور رییس هیات مدیره موسسه خیریه کوک(حمایت از کودکان کار) که به همت دانشجویان به وجود آمده درباره وضعیت کودکان کار گفت: اولین رسالت موجود در حیطه کودکان کار شناساندن این کودکان به دیگران است، چرا که در مواجه با فردی به عنوان کودک کار اولین تصوری که از آنها ایجاد می شود، فال فروشها و متکدیان است.

وی افزود: این مشاغل تنها لایه های آشکار کودک کار است و ما در حیطه کودکان کار لایه های پنهانی را نیز داریم.

علیپور با اشاره به تفاوت کودکان کار در ایران و خارج از کشور گفت: ۸۵ درصد کودکان کار ایرانی خانواده دار هستند و شبها به خانه برمی گردند، باید در این باره افراد متخصص این کار وارد شوند و به حمایت از این کودکان بپردازند.

وی افزود: ما باید قانون جامع و کاملی درباره کودک کار داشته باشیم و این امر را در نظر بگیریم که در قرن بیست و یکم کودک باید بازی و تحصیل کند، نه اینکه در سنین کودکی کار کند.

علیپور تاکید کرد: باید قوانین جامعی در این باره تصویب شود و در مرحله بعدی افراد متخصص، شهرداری و بهزیستی به کودکان کمک کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز